شناسهٔ خبر: 11627 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تعیین نحوه افزایش سرمایه صندوق‌های رفاه دانشجویی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شب گذشته در بررسی بودجه سال 93 نحوه افزایش سرمایه صندوق‌های رفاه دانشجویی، تعیین تکلیف جریمه‌های انجام نشدن تعهدات بورسی وزارتخانه‌‌های علوم و بهداشت و منابع ریالی حاصل از فروش ارز به دانشجویان خارج از کشور را مشخص کردند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه،نحوه افزایش سرمایه صندوق‌های رفاه دانشجویی را مشخص کردند.

نمایندگان در نشست علنی شب گذشته مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور با بند ی تبصره ۱۳ لایحه بودجه موافقت کردند که براساس آن صددرصد (۱۰۰ درصد) از وجوه باقی مانده صندوق رفاه سه دستگاه وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد برای افزایش سرمایه صندوق های رفاه دانشجویان اختصاص می یابد.

در بند "ی" تبصره ۱۳ لایحه بودجه آمده است که صددرصد (۱۰۰ درصد) وجوه اداره شده پرداختی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۰ به صندوق رفاه دانشجویان، وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان کمک جهت افزایش سرمایه صندوق‌های رفاه دانشجویان تلقی می‌ شود.

منابع ریالی حاصل از فروش ارز به دانشجویان خارج از کشور به خزانه واریز می‌شود

همچنین با موافقت نمایندگان خانه ملت منابع ریالی حاصل از فروش ارز به دانشجویان خارج از کشور به خزانه داری واریز می شود.

بر اساس این تصمیم نمایندگان در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور با الحاق یک بند به تبصره ۱۳ این لایحه موافقت کردند که براساس آن منابع ریالی حاصل از فروش ارز از دانشجویان خارج کشور به خزانه داری واریز می شود.

براساس بند الحاقی ب تبصره ۱۳ به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (سازمان امور دانشجویان) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجازه داده می‌شود منابع ریالی حاصل از فروش ارزی که از منابع خارج از کشور در وجه دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل خارج از کشور یا دانشگاههای محل تحصیل آنان پرداخت می‌شود را وصول و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند.

تعیین تکلیف جریمه‌های انجام نشدن تعهدات بورسی وزارتخانه‌‌های علوم و بهداشت

در بخش دیگری از تصمیم نمایندگان درباره بودجه نمایندگان با تعیین تکلیف واریز جریمه های حاصل از خرید عدم انجام تعهدات بورس از سوی وزارتخانه های علوم و بهداشت موافقت کردند.

این موضوع در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۳ کل کشور با بند ط تبصره ۱۳ لایحه بودجه مطرح شد. براساس این بند وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجازند طبق قوانین و مقررات، درآمد حاصل از خرید عدم انجام تعهدات بورس و ارزبگیر با هزینه شخصی و جریمه‌های آن را أخذ و به حساب درآمد اختصاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند.

اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار برای افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی

نمایندگان مردم در خانه ملت اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار برای افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان موافقت کردند.

این موضوع که در لایحه بودجه در بند (ح) تبصره ۵  آمده است بر این مهم تاکید دارد که ۲۰۰ میلیون دلار برای افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان اختصاص یابد.

نظر شما