شناسهٔ خبر: 11643 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مهناز افشار: فیلم کیمیایی را با تفکر او مقایسه کنید

مهناز افشار درباره فیلم «متروپل» گفت: این فیلم هر ایرادی هم داشته باشد باید مخاطب فیلم را با خود کیمیایی و تفکر و باور او مقایسه کند تا این فیلم را بهتر متوجه شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ مهناز افشار در پایان اکران فیلم «متروپل» درباره واکنش مخاطبان به این فیلم و اینکه چقدر این فیلم در امتداد دیگر آثار کیمیایی قرار دارد، گفت: من چندان به این نوع تفکیک کردن میان فیلم ها معتقد نیستم و اصلا این مساله در تخصص من نیست بلکه معتقدم مخاطب باید فیلم کیمیایی را نسبت به خود کیمیایی در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: اگر مخاطب فیلم کیمیایی را با خود کیمیایی و تفکر و باور او مقایسه کند این فیلم را بهتر متوجه می شود. حتی اگر این فیلم عیب و ایرادی دارد یا اگر نتیجه فیلم آنچه که فکر می کردیم نشده است. با این حال من معتقدم کیمایی معرفت و انسانیت سینما را خیلی خوب می شناسد. در این فیلم هم به خوبی به این نکات اشاره شده است و من خوشحالم که برای این فیلم کار کردم.

بازیگر فیلم «متروپل» در ادامه درباره مقایسه این فیلم با سایر فیلم های کیمیایی عنوان کرد: این مقایسه درست نیست و مثل این است که بگویند مهناز افشار در فیلم «بیگانه» سرد و بی روح بازی کرده است و در فیلم دیگری به شکل دیگری بازی کرده، این مقایسه ها خوب نیست باید جلوتر حرکت کرد و این فیلم را نسبت به خود قصه قیاس کرد و آنچه که کارگردان و یا بازیگران از کاراکترهای مورد نظر خواسته اند، نمایش دهند.

افشار در پایان درپاسخ به ارزیابی خود از موفقیت این فیلم بیان کرد: به نظر من این فیلم حد و اندازه خود را در این زمان و در این شرایط دارا بود.

 

نظر شما