شناسهٔ خبر: 11653 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نادیده ماندن آثار مستند به دلیل ضعف تبلیغات

محمدرضا عباسیان کارگردان فیلم مستند «نرمین تولیک:بازیگر» گفت: نمایش فیلم‎های مستند در خانه هنرمندان از ابتدا طرح اشتباهی بود و عدم تبلیغ مناسب باعث شد آثار مستند این جشنواره به درستی دیده نشود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمدرضا عباسیان کارگردان فیلم مستند «نرمین تولیک: بازیگر» با بیان این مطلب با گلایه از نمایش فیلم های مستند سی و دومین جشنواره فیلم فجر در خانه هنرمندان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: همان گونه که پیش بینی می شد نمایش فملل های مستند در خانه هنرمندان با استقبال مواجه نشد.

وی در ادامه افزود: نمایش فیلم های مستند در خانه هنرمندان درست به مانند پهن کردن ضیافتی است که صاحب ضیافت برای اینکه بچه های کوچک اذیت نکنند و مزاحمتی برای میهمانان ایجاد نشود آنها را در اتاقی گرد هم می آورند و سفره ای کوچک دور از دسترس برای آنها پهن می کنند متاسفانه نمایش فیلم های مستند سی و دومین جشنواره فیلم فجر در خانه هنرمندان مصداق این مثال است.

عباسیان که سال گذشته به عنوان دبیر سی و یکمین جشنواره فیلم فجر این رویداد سینمایی را مدیریت می کرد در ادامه افزود: تمرکز اصلی برای دیدن فیلم های سینمایی و مستند در برج میلاد است و بعد از اطلاع رسانی اهالی سینما این ارزیابی مورد توجه مردم قرار می گیرد ولی متاسفانه نمایش فیلم های مستند جشنواره در خانه هنرمندان پروژه شکست خورده بود.

وی در ادامه افزود: به عنوان کسی که سینماگری که سال گذشته جشنواره فیلم فجر را مدیریت کرد پیشنهاد می کنم این نمایش فیلم های مستند در خ انه هنرمندان را از همین امروز تعطیل کنند.

کارگردان فیلم مستند «نرمین تولیک: بازیگر» در ادامه افزود: در سال های قبل ستاد برگزاری جشنواره به فیلمساز اطلاع می داد که فیلمش در سالن نمایش داده می شود و بعد از آن تعدادی بلیت در اختیار فیلمسازان قرار می داد تا میهمان خود را به سینما دعوت کنند اما امسال این اتفاق نیافتاد و من متوجه شدم که فیلم مستند «نرمین تولیک: بازیگر» روز گذشته اکران شده این در حالی است که هیچ یک از برگزارکنندگان جشنواره با من تمام نگرفتند.

وی در ادامه افزود: این بی نظمی در نمایش فیلم های مستند تعجب برانگیز بود چرا که سینمای مستند سینمایی است که انقلاب و جنگ را برای نخستین بار به مردم معرفی کرد حال این که این سینما مورد بی اعتنایی قرار گرفته است.

این فیلمساز در ادامه با اشاره به بخش بین المللی سی و دوم جشنواره فیلم فجر گفت: بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر امروز به پایان می رسد این در حالی است که کمترین اطلاع رسانی در این حوزه از سوی ستاد جشنواره صورت گرفت.

وی با اشاره به حذف بخش سینمای سه بعدی از بخش بین الملل جشنواره گفت: پخش فیلم های سه بعدی یکی از جذابترین بخش های بین الملل بود و مردم سالی یک بار می توانستند فیلم سه بعدی ببینند ولی این بخش امسال حذف شده است.

عباسیان درباره بازار فیلم متذکر شد: از سوی دیگر بازار فیلم بدترین دوره خود را تجربه می کند چرا که به بیش از ۷۰ درصد از غرفه هایی که بازار فیلم را اشغال کرده اند حرفه اصلی شان خرید و فروش نیست بلکه فقط برای پر کردن بازار بین المللی فیلم فجر آمده اند.

وی در پایان افزود: این در حالی است که خریداران اصلی فیلم صدا و سیما و یا موسسه رسانه های تصویری هستند اما مسئولان جشنواره اعلام کردند که برای این خرید و فروش ۵۰ هزار تومان باید به جشنواره ارایه دهند.

نظر شما