شناسهٔ خبر: 11660 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محمد آفریده: عده‌ای اموراتشان به حاشیه می‌گذرد

محمد آفریده گفت: معتقدم امیدی که درباره‌ی آن بحث می‌شود با حضور همه نگاه‌ها و سلیقه‌ها محقق می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ ۱۵ بهمن ماه فیلم‌سینمایی «با دیگران» به کارگردانی ناصر ضمیری در محل کاخ جشنواره سی‌ودومین جشنواره بین‌الملل فیلم فجر به نمایش درآمد و پیش از آن امیر سماواتی که در اخبار رسمی به عنوان تهیه‌کننده این فیلم نامش مطرح شده بود، اعلام کرد: فیلم «با دیگران» به تهیه‌کنندگی مشترک او و محمد آفریده ساخته شده است.

آفریده درباره‌ی اینکه چرا پیش از این نام او به عنوان تهیه‌کننده اعلام نشده بود، توضیح داد: نمی‌خواستم حاشیه‌ای وجود داشته باشد، چون عده‌ای هستند که اموراتشان به حاشیه می‌گذرد. من نمی‌خواستم برای این فیلم و کارگردانش مشکلی بوجود آید.

او درباره همکاری مشترک خود برای ساخت این فیلم هم اظهار کرد:‌ به خاطر سال‌ها سابقه، علاقه‌ای که به نسل جوان دارم و وظیفه‌ای که احساس می‌کنیم انقلاب بر دوشم گذاشته است سعی می‌کنم به فیلم‌سازان اول و نسل جوان کمک کنم، چون تصور من این است که این نسل همه حوزه‌ها مخصوصا سینما را بیمه می‌کند.

آفریده ادامه داد: از دو سه سال قبل آقای ضمیری را می‌شناختم و وقتی فیلمنامه را دیدم به نظرم اثرخوبی بود. از چند سال قبل هم با پژوهشگاه فوق‌تخصصی ابن‌سینا که در حوزه ناباروری و رحم جایگزین فعالیت می‌کند، همکاری و اطلاع داشتم که چند فیلم در این باره ساخته شده است به همین دلیل به این موضوع علاقه‌مند شدم و برای کار با آقای سماواتی صحبت کردم.

وی همچنین درباره‌ی تعداد زیاد فیلم‌ اولی‌ها در جشنواره‌ی ‌سی‌ودوم فجر گفت: به نظرم هر جشنواره باید برای پویایی و بالندگی خود، ورود نیروهای جوان و نگاه‌های تازه‌ را قدر بشناسد چون جشنواره‌ها با حضور نگاه‌های تازه آبادتر می‌شوند.

آفریده ادامه داد: در همه جشنواره‌ها کشف این نگاه‌ها امتیاز آن‌ها محسوب می‌شود و فکر می‌کنم همه دست‌اندرکاران جشنواره باید به این مساله توجه کنند چرا که باعث سرزندگی و نشاط در کل جامعه می‌شود.

او تأکید کرد: معتقدم امیدی که درباره آن صحبت می‌شود با حضور همه نگاه‌ها و سلیقه‌ها محقق می‌شود و هر چقدر این تنوع بیشتر شود، احساس امیدواری هم بیشتر دیده می‌شود.

وی درباره تعداد زیاد فیلم‌های جشنواره فجر گفت: جشنواره باید استاندارد خود را حفظ کند و با استاندارد مناسب است که می‌توانیم یک جشنواره پویا داشته باشیم؛ جشنواره‌ای که بتوان برای سال‌های آینده و در سینمای آینده از آن برداشت کرد، اگر به این نگاه‌های حرفه‌ای توجه نشود جشنواره به یک مهمانی تبدیل می‌شود.

محمد آفریده درباره اینکه آیا قصد دارد به صحبت‌های حاشیه‌ای و بحث‌هایی که مدت‌هاست درباره آن مطرح شده پاسخی دهد یا خیر؟ به گفتن این شعر حافظ اکتفا کرد که «ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم/ جامه کس سیه و دلق خود ارزق نکنیم.»

او در پایان تأکید کرد: فیلم «با دیگران» بدون حمایت آقای سماواتی (تهیه‌کننده)، محمدمهدی طباطبایی‌نژاد (مجری طرح) و دوستانی که در مشهد حمایت کردند، مخصوصا آقای رضایی (مدیر حوزه‌ هنری خراسان رضوی) تولید نمی‌شد.

فیلم سینمایی «بادیگران» به کارگردانی ناصر ضمیری درباره‌ی زندگی مشترک آرزو و امیرحسین است که به دلایلی در شرایط بحرانی قرار دارد. طاهره دوست و همکار آرزو،مسیر جدیدی را در برابر این زوج جوان قرار می‌دهد. آزادی یعقوب،شوهر سابق طاهره از زندان،زندگی امیرحسین،آرزو و طاهره را گرفتار پیچیدگی‌های تازه‌ای می‌کند.

در فیلم «بادیگران» هنگامه قاضیانی،لیلازارع،بابک حمیدیان،حمیدرضا آذرنگ، حسین محجوب به ایفای نقش می‌پردازند.

در حاشیه نمایش فیلم «بادیگران» در جشنواره فیلم فجر

 

در حاشیه نمایش فیلم «بادیگران» در جشنواره فیلم فجر

 

در حاشیه نمایش فیلم «بادیگران» در جشنواره فیلم فجر

 

در حاشیه نمایش فیلم «بادیگران» در جشنواره فیلم فجر

نظر شما