شناسهٔ خبر: 11666 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتابی که سردار قاسم سلیمانی برای آن مقدمه نوشت

کتاب کارنامه عملیاتی لشکر 41 ثار‌الله و کارنامه عملیاتی استان کرمان در دفاع مقدس با مقدمه سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ کتاب نبردهای پیروز با موضوع مرور کارنامه عملیاتی لشکر ۴۱ ثار‌الله و بررسی کارنامه عملیاتی استان کرمان در دفاع مقدس با مقدمه‌ای از سردار قاسم سلیمانی فرمانده رزمندگان استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و هرمزگان و فرمانده لشکر ۴۱ ثار الله در دفاع مقدس و نیز فرمانده فعلی سپاه قدس منتشر شد.

این کتاب با شرح عمیلات ثامن‌الائمه و نحوه حضور استان کرمان در این نبردها آغاز شده و در ادامه شرحی از حضور گردان شهید بهشتی از استان کرمان در این نبردها را ارائه می‌دهد.

«استان کرمان در نبرد بزرگ شرق کارون» نیز فصل بعدی این کتاب است. اما بخش بزرگی از کتاب به موضوع عملیات طریق القدس و حضور رزمندگان کرمان در این عملیات اختصاص دارد.

این بخش از کتاب نخست با موضوع معرفی عملیات طریق القدس و آغاز آن شروع شده و در ادامه در دو فصل به شرح روزهای اول و دوم این نبرد پرداخته و در فصلی مجزا نیز در مورد حماسه سابله توضیح می‌دهد.

فصل پایانی این کتاب نیز به معرفی تصویر و اسناد به‌جای مانده از این لشکر اختصاص یافته است.

سردار قاسم سلیمانی در بخشی از مقدمه خود بر ای کتاب می‌نویسد:

قدر مسلم آنچه در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم و بر ما گذشت باید قطعه‌های کم نظیر و برجسته‌ای از تاریخ گذشتگان و موعود وعده داده شده آیندگان دانست. در واقع اعجاز توفیق استثنایی این نسل در این بوده که اراده خداوند بر این قرار گرفته که حیات کوتاه عمر آنان تجسم قله انسانیت در گذشته و آینده باشد...نگارشی که صورت گرفته به صورت ظاهری بخشی از اتفاقاتی است که باطن آن را باید در «یومئذ یصدر الناس اشتاتا لیروا اعمالهم» به نظاره نشست و فقط معراج نشینان قادر به کشف آن حقیقت حقیقی و آن قوه و قدرتی هستند که اکبر محمد حسینی گفت: مرا به زیر پل بکشانید و کسی نداند من زخمی هستم و آرام آخرین رمق‌های خود را مژه چشم‌هایش فشرد و آخرین لحظه توفیق را بدرقه کرد و پرواز نمود.

کتاب نبردهای پیروز با تحقیق و نگارش عباس میرزایی و قیمت۱۹ هزار و ۹۰۰ تومان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

نظر شما