شناسهٔ خبر: 11693 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشن تولد برفی هنرمندان متولد بهمن در باغ زیبا

باغ زیبا، دیروز ۱۵ بهمن ما میزبان هنرمندان متولد بهمن بود که به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ جشن تولد جمعی از هنرمندان پیشکسوت متولد بهمن ماه به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت در باغ زیبا برگزار شد.

اسامی هنرمندان متولد بهمن حاضر دز این مراسم بدین شرح است: قباد شیوا، رضا بانگیز، حسین پرستار، ایرج یکه‌زارع، نظام‌الدین کیایی، سیاوش طهمورث، محمدحسین عطاچیان، ناصر آقایی، فاطمه سیدناصری، ذبیح‌الله احمدی، محمد سلحشور، حسینعلی اجلی، سوسن اصلانی، حسن ریاحی، محمد لقاء.

مراسم قرار بود از ساعت ۱۱:۳۰ آغاز شود، اما به دلیل روز برفی تهران، مهمانان کمی دیر به باغ زیبا در ابتدای پاسداران رسیدند. قرار بود در این مراسم علی‌اصغر کاراندیش، معاون مالی وزیر، علی مرادخانی، معاون هنری وزیر و حسین نوش‌آبادی، معاون حقوقی وزیر ارشاد در این مراسم حضور داشته باشند که به دلیل مشکلات کاری این اتفاق نیفتاد، البته طبق اعلام قبلی علی نصیریان، محمود فرشچیان، بهزاد فراهانی، فهیمه رحیمی، غلامحسین امیرخانی که متولد بهمن ماه هستند نیز به باغ زیبا بیایند که به دلیل مشکلات شخصی نتوانستند در مراسم حاضر شوند.

موسسه هنرمندان پیشکسوت برخلاف برنامه‌های گذشته خود که در دفتر کوچک این موسسه برگزار می‌شد، این‌بار از فضای گسترده مجتمع رفاهی باغ زیبا استفاده کردند و به جز بخش پذیرایی از هنرمندان، فضایی هم برای عکس یادگاری ایجاد کردند و هر یک از هنرمندان با این پس زمینه نه چندان جذاب عکس یادگاری انداختند.

پس از صرف نهار، نوبت به جشن تولد این هنرمندان پیشکسوت رسید، شمع اول را ناصر آقایی فوت کرد و پس از او به ترتیب هر یک از افراد شمع خود را فوت کردند و به صورت نمادین برشی هم بر کیک زندند تا در نهایت همگی در کنار هم شمع تولد را فوت کردند.

پس از سید‌عباس عظیمی، مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در نشستی صمیمی برای هنرمندان توضیحاتی درباره شکل گیری این موسسه داد و گفت: فکر می‌کنم توانسته‌ایم که جلب اعتماد کنیم و شما سرمایه‌های فرهنگی و هنری کشور را در اینجا جمع کنیم. ما مرحله قدم اول را برداشته‌ایم و امیدواریم به شرایطی که بتوانیم آنطور که شایسته است از هنرمندان پیشکسوت تقدیر و حمایت کنیم. بدون شک زندگی بدون هنر یعنی تاریکی و هیچکس دوست ندارد در تاریکی زندگی کند و اگر ما بخواهیم در روشنایی زندگی کنیم‌، ابتدا باید هنرمندان را قدر بدانیم و اطمینان داشته باشیم با حمایت از هنرمندان و ایجاد شادی برای آن‌ها،‌جامعه‌ای با روحیه‌ای شادات داریم. 

وی تصریح کرد: قشر هنرمندان از بهترین آفریده‌های خداوند هستند و روز تولد آن‌ها نیز مبارک، تمام خوشحالی ما نیز این است که بتوانیم جشنی را به عنوان جشن تولد یا سالروز برگزار کنیم و بگوییم ما حواسمان هست و جامعه نیز باید حواسش باشد، همچنین رسانه‌ای شدن این موضوعات مهم است. اولین ضرر گوشه گیری هنرمندان، متوجه جامعه می‌شود و ما نباید بگذاریم این اتفاق رخ دهد. به دنبال این هستیم که تجربیات گران‌ بهای هنرمندان پیکسوت را به نسل جوان منتقل کنیم تا باعث بالندگی جوانان ایران اسلامی شویم. ما به دنبال اداری برخورد کردن نیستیم و همه چیز در سایه رفاقت و پاتوق هنری است.

حسینعلی اجلی، از هنرمندان خوشنویسی پس از صحبت‌های عظیمی شعری از سعدی را خواند و دیگر هنرمندان حاضر به اعلام نظر و کسب اطلاع از برنامه‌ریزی‌های و نیاز‌های موسسه هنرمندان پیشکسوت سخن گفتند.

نظر شما