شناسهٔ خبر: 11700 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خداحافظی حجت الاسلام قرائتی از «سمت خدا» شبکه سه

حجت الاسلام قرائتی در حالی که در برنامه «سمت خدا» با مخاطبان خود خداحافظی می کرد از آنها درخواست کرد تا برای ازدواج جوانان کاری بکنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ سه شنبه ۱۵ بهمن ماه که جلسه پایانی حضور حاج آقای قرائتی در برنامه «سمت خدا»ی شبکه سه بود، ایشان ضمن حلالیت خواهی و قدردانی از زحمات همه کسانی که در راه رسیدن تعالیم دین و ارزشهای انقلاب متحمل سختیهای فراوان شده و یا جان خود را در این راه در طبق اخلاص گذاشتند و بیان نکاتی از برکات قرض الحسنه در پاسخ به سوال مجری برنامه که از ایشان خواست اگر بخواهید در این برنامه ی خداحافظی مهمترین دغدغه خود را بیان کنید اظهار داشتند: من شاید بیش از همه مبلغین دینی در دانشگاهها حضور داشته و دارم و پای درددل بسیاری از جوانان نشسته ام. امروز هم نامه ای برای بزرگان کشور نوشته ام و این دغدغه را منتقل کرده ام.

وی افزود: دغدغه امروز من در یک کلام مسئله ازدواج جوانان است ، اگر هر کسی در هر جایگاهی که باشد قدمی در این راه بردارد خداوند حتما برای او بهترین ها را  رقم خواهد زد.

قرائتی خطاب به همه کسانی که اندکی تمکن مالی دارند گفتند شما فکر کنید که  اگربه جای  دو فرزند سه فرزند داشتید ، آیا برای ازدواج فرزند سومتان کاری نمی کردید ؟ حالا فکر کنید که یکی از این هزاران جوان ایران اسلامی فرزند سوم شما هستند دستی برای ازدواج یک جوان بالا بزنید و بدانید که خداوند هم کمکتان خواهد کرد.

قرائتی که این بخش از صحبتهایشان با بغض و اشکهایی که بر گونه شان جاری بود همراه بود به نقل خاطره ای پرداختند و گفتند در سالهای گذشته من را برای سخنرانی در جمع ۵۰۰ دختر یتیم تحت پوشش کمیته امداد دعوت کرده بودند، من وقتی چهره معصوم این دختران را که رنج یتیمی را در چهره داشتند، دیدم منقلب شدم و همانجا نیت کردم که پولی را که برای سفر خود و همسرم به حج عمره کنار گذاشته بودم در تهیه جهیزیه برای نوعروسان یتیم هزینه کنم.

وی گفت: خدا شاهد است که کسی از این نیت من آگاه نشد، اما فردای همان روز یک نفر مراجعه کرد و گفت من نذر کرده ام که شما و همسرتان را به سفر عمره بفرستم و هزینه هایش را بپردازم، یقین داشته باشیم که اگر ما قدمی را با اخلاص برای خدا در راه ازدواج جوانان برداریم ، خداوند به مال و عمر ما برکت خواهد داد.

برنامه «سمت خدا» که روزهای شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه سه پخش می شود ، به عنوان پر مخاطب ترین برنامه دینی تلویزیون به مسائلی در حوزه دین و زندگی می پردازد. این روزها برنامه «سمت خدا» با بیان کارشناسان و حمایت مالی و معنوی مردم عزیز کشورمان به احیاء سنت الهی قرض الحسنه پرداخته است.

نظر شما