شناسهٔ خبر: 11716 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دبیر جشنواره تجسمی فجر: ترجیح دادم استعفایم را پس بگیرم

دبیر ششمین جشنواره تجسمی فجر گفت: پس از جلسات و مذاکراتی که با آقای مرادخانی داشتیم، تصمیم گرفتم استعفایم را پس بگیرم و به فعالیتم به عنوان دبیر جشنواره ادامه بدهم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ عباس میرهاشمی در خصوص ادامه فعالیتش به عنوان دبیر جشنواره تجسمی فجر اظهار کرد: استعفای من به دلیل اتفاقاتی بود که احساس می‌کردم شأن هنر و هنرمند رعایت نمی‌شود و بهترین کار کناره‌گیری است، اما با تاملی که به خرج دادیم و صحبت‌هایی که با آقای مرادخانی داشتیم، به این نتیجه رسیدم که با برگشتنم ممکن است کمی از مطالبات هنرمندان اجرایی شود.

او افزود: البته همه مطالباتی که ما می‌خواستیم انجام نشد و رسیدن به همه آن‌ها طبیعتا نیاز به زمان دارد، اما صلاح دیدم پس از جلساتی که با آقای مرداخانی داشتیم به عنوان دبیر جشنواره ششم به کار خودم ادامه بدهم.

میرهاشمی در ادامه درباره این دوره از جشنواره تجسمی فجر گفت: این دوره به جهت کمی و کیفی نسبت به دوره گذشته خیلی بهتر بود. در رشته‌هایی مثل نقاشی‌، تصویرسازی، نگارگری و کاریکاتور شاهد رشد کیفی قابل توجهی نسبت به دوره‌های گذشته بودیم. از طرف دیگر تعداد گرایش‌های بالا کار داوری را سخت و زمان‌بر کرد. امسال علاوه بر رشته‌هایی که سال گذشته داشتیم سه گرایش در نگارگری، سه گرایش در خوشنویسی و دو گرایش در کاریکاتور به جشنواره اضافه شد.

دبیر جشنواره تجسمی فجر در پاسخ به این پرسش که چرا نمایشگاه آثار جشنواره در موزه هنرهای معاصر برگزار نمی‌شود، اظهار کرد: تعجب می‌کنم که در سایت‌های مختلف از عدم همکاری موزه هنرهای معاصر با جشنواره فجر می‌شنوم. بخش جنبی جشنواره که امسال به عنوان «سیری در هنر معاصر ایران» با نمایش آثار دو هنرمند پیشکسوت ایرج اسکندری و کاظم چلیپا، برگزار شده است، در موزه هنرهای معاصر میزبان علاقه‌مندان است. در واقع در این دوره موزه یکی از بخش‌های جنبی جشنواره را پوشش می‌دهد.

میرهاشمی در پایان خاطر نشان کرد: هنرهای تجسمی نیاز به توجه دارد تا به جایگاه خود نزدیک شود. یکی از بحث‌هایی که مطرح بوده، ارتباط جشنواره‌ها با تشکل‌های تخصصی و دانشگاه‌ها است تا بتوان بهره‌برداری لازم را از آثار هنرمندان انجام داد. علاوه بر این بحث‌های پژوهشی و ارائه مقالات در عرصه تجسمی از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار می‌گیرد.

عباس میرهاشمی، دبیر ششمین دوره جشنواره تجسمی فجر، آبان ماه امسال، به دلیل آنچه که خود او حفظ حرمت هنرمندان و شأن هنر عنوان کرده است، از ادامه فعالیت در جشنواره استعفا کرد، اما سرانجام در این سمت باقی ماند. میرهاشمی پیش از این دبیری سه دوره از جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر را بر عهده داشته است.

نظر شما