شناسهٔ خبر: 11718 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیرعلوم: آیین‌نامه‌های دانشجویی نیازمند شفاف‌سازی است

رییس سازمان دانشجویان وزارت علوم سه محور اصلی حرکت سازمان دانشجویان در این دوره را تشریح کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ مجتبی صدیقی با بیان اینکه مشی کلی سازمان دانشجویان در این دوره بر پایه سه محور اصلی است، اظهار کرد: شفاف سازی خدمات، افزایش کیفیت و افزایش خدمات سه محور اصلی حرکت سازمان در این دوره است.

آیین‌نامه‌های دانشجویی نیازمند شفاف‌سازی است

وی با بیان اینکه در این چارچوب تلاش می‌کنیم که به صورت مشخص و روشن، در هر زمینه‌ای که مرتبط با ماست، پاسخگو باشیم، تصریح کرد: در همه مباحث از جمله، بورس خارج و داخل، انتقال دانشجویان، پذیرش دانشجویان خارجی، تربیت بدنی، مشاوره، ارزشیابی مدارک و ... باید آیین نامه‌ها به قدری شفاف و روشن باشند که هر کسی بداند که چرا پاسخ مثبت یا منفی گرفته است.

رییس سازمان دانشجویان وزارت علوم افزود: در این چارچوب‌ها نیازمند بازنگری جدی آیین‌نامه‌ها و شفاف سازی آن‌ها هستیم، برای مثال در بخش بورس و ادامه تحصیل دانشویان در داخل و خارج نیازمند شفاف‌تر شدن آیین‌نامه‌ها هستیم.

صدیقی با بیان اینکه در حوزه دانشجویان داخل خدماتی که به مردم ارائه می‌دهیم باید شفاف و روشن باشد، گفت: قدم اول اصلاح آیین‌نامه‌های موجود و در این اصلاح قدم اصلی‌مان افزایش کیفیت است، چراکه معقدیم این امکانات و امتیازات به ویژه در بورس باید نصیب کسانی شود که از نظر تعهد و تخصص بهترین باشند.

وی نداشتن هر یک از دو بال تخصص و تعهد را موجب اتلاف امکانات کشور دانست و اظهار کرد: این موضوع در تامین هیات علمی دانشگاه‌ها مشکل ساز خواهد بود. اگر ما امروز شاهد توسعه جدی علم در کشور هستیم و حرفی برای گفتن پیدا کرده‌ایم، بخش جدی‌اش سرمایه‌گذاری‌های ۱۲ سال گذشته بوده است که با اختصاص بورس به بهترین‌ها تا آنجا که ممکن بود توانستیم سرمایه‌هایی را که امروز به عنوان اساتید دانشگاه‌ها مشغول به کار هستند را فراهم کنیم که جوشش خوبی برای تولید علم دارند.

کمبود امکانات بودجه‌ای داریم

رییس سازمان دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه باید دوباره همین مسیر را در حوزه دانشجویی پیگیری کنیم، تصریح کرد: به این معنی که آیین‌نامه‌ها به گونه‌ای باشد که بحث تخصص که در برخی موارد کمرنگ شده است، به شکل قدیم برگردد و البته در کنار آن بحث تعهد و مسائل اخلاقی و اعتقادی نیز به قوت خود باقی و جاری خواهد بود.

صدیقی همچنین درباره افزایش خدمات در سازمان دانشجویان، اظهار کرد: باید از امکانات موجود که البته زیاد هم نیست، بهتر استفاده کرده و تلاش کنیم که دانشجویان با حداقلی از سطح معیشتی و رفاهی بتوانند با آسودگی بیشتری درس بخوانند، البته در این بخش با چالش‌های جدی مواجه هستیم، چراکه ما کمبود امکانات بودجه‌ای داریم و توسعه آموزش عالی و جمعیت دانشجویی هم در این دوره زیاد بوده و طبیعی است که در این سال‌های اخیر نتوانستیم به میزان شتاب افزایش کمیت، افزایش کیفیت و خدمات را داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با بسیج امکانات در بخش دولتی و غیر دولتی و همچنین با کمک خیرین بتوانیم خدمات بهتری را به دانشجویان ارائه دهیم.

نظر شما