شناسهٔ خبر: 11728 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یادداشت‌های روزانه شمس آل‎احمد در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود

محمدحسین دانایی، خواهرزاده زنده‌یادان جلال و شمس آل‎احمد از انتشار خاطرات و دست‌نوشته‌های شمس آل احمد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ موضوع یادداشت‌های مفقود شده جلال آل احمد اولین‌بار در مراسم «شمس و جلال؛ روشنفکرانی متفاوت» توسط برخی از دوستان و نزدیکان این نویسنده مطرح شد. محمدحسین دانایی، خواهرزاده جلال آل احمد، از روشن شدن ابعاد جدیدتر این قضیه خبر داد و گفت: کمی پس از فوت مرحوم جلال، از روی یادداشت‌های روزانه و دیگر آثار چاپ نشده‌اش کپی‌هایی تهیه شد و در اختیار اوصیای جلال قرار گرفت، ولی پس از سی سال کم‌کم معلوم شد که این یادداشت‌ها مفقود شده‌اند و هیچ‌کدام از اوصیا هم از سرنوشت آنها خبری ندارد.

وی ادامه داد: حالا البته تا حدودی ابعاد قضیه روشن شده و ما هم منتظریم تا جریان مفقودشدن یادداشت‌های جلال با کمترین مشکل و بدون ایجاد مزاحمت برای عاملان قضیه حل و فصل شود. بدیهی است که اگر این انتظار طولانی شود، آن وقت اقدامات بعدی به عمل خواهندآمد. این دست‌نوشته‌ها، به حکم عقل و قانون جزو مواریث فرهنگی و دارایی‌های ملی هستند و به ملت ایران تعلق دارند و هیچ وصی و وارثی هم معتبرتر و برحق‌تر و امین‌تر از خود ملت ایران نیست. این کار، هم باعث آرامش وجدان و بخشودگی گناهان این عامل خواهد شد و هم او را از دست پیگیری‌های پلیسی و قضایی و گرفتاری‌ها و رسوایی‌های بعدی نجات خواهد داد.

وی همچنین از انتشار یادداشت‌های زنده‌یاد شمس آل احمد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: خوشبختانه تاکنون مشکلی در این رابطه پیش نیامده و در اختیار فرزندانش است و امیدوارم که آنها با دقت از این یادداشت‌ها محافظت کنند تا به موقع نسبت به انتشار آنها اقدام شود. همچنین در صدد هستم خاطرات ایشان را نیز در اینده نزدیک منتشر کنم.

نظر شما