شناسهٔ خبر: 11741 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور پرحجم چینی ها در نمایشگاه کتاب آمریکا

نمایشگاه بین‌المللی کتاب آمریکا از چین به عنوان میهمان بخش بازار جهانی خود در سال 2015 نام برد.*

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ نمایشگاه کتاب آمریکا که با عنوان بوک اکسپو شناخته می‌شود، در حالی از چین به عنوان کشور نقطه تمرکز بازار نام برده که انتظار می‌رود هیات نمایندگی چین در این نمایشگاه شامل بزرگترین هیات نمایندگی بین‌المللی یک کشور خارجی که تاکنون در این نمایشگاه شرکت کرده، باشد. 
گفته می‌شود بیش از ۵۰۰ متخصص برای معرفی بیش از ۱۰۰ شرکت انتشاراتی چینی قصد شنمایشگاهرکت در این رویداد فرهنگی را دارند. 
جزییات بیشتر درباره چگونگی حضور هیات چینی و برنامه‌هایی که برای معرفی صنعت چاپ و نشر چین ممکن است وجود داشته باشد، هنوز اعلام نشده است. این جزییات در مراسمی که برای امضای رسمی این مشارکت فرهنگی دوازدهم فوریه در پکن برگزار می‌شود، روشن خواهد شد. 
تاکنون استیون روساتو به عنوان مدیر بوک اسپو معرفی شده که برای امضای این تفاهمنامه با وو شولین همتای چینی خود راهی این کشور می‌شود. 
روسیه سال پیش میهمان افتخاری نمایشگاه کتاب آمریکا بود و پیش از آن اسپانیا و کشورهای عربی چینن جایگاهی را در اختیار گرفته بودند. 
نمایشگاه بین‌المللی کتاب آمریکا در سال ۲۰۱۳ از ۳۰ ماه مه(۹ خرداد) با شرکت ۲۰ هزار ناشر، کتابفروش، کتابخانه و کارگزار ادبی به مدت سه روز برپا شد. این نمایشگاه معمولا در نیویورک برپا می‌شود و یکی از نقاط تمرکز آن معرفی کتاب‌هایی است که قرار است در ۶ ماه آینده منتشر شوند.

نظر شما