شناسهٔ خبر: 11764 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارکستر زهی به رهبری منوچهر صهبایی می‎نوازد

منوچهر صهبایی رهبر موسیقی کلاسیک به همراه ارکستر زهی ایران در بخش جنبی جشنواره موسیقی فجر برنامه اجرا می‎کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ ارکستر زهی ایران به رهبری منوچهر صهبایی و آهنگسازی روزبه تابنده ۲۹ بهمن ساعت ۲۱:۳۰ در سالن رودکی به صحنه می رود.

در اجرای ارکستر زهی ایران، نوازندگان با تجربه و چهره های شناخته شده سازهای زهی کشور در کنار نوازندگان جوان تر این گونه به اجرای آثار ارکسترال ایرانی ساخته روزبه تابنده خواهند پرداخت.

صهبایی دانش آموخته هنرستان عالی موسیقی کنسرواتوار تهران است که زیر نظر آنتون کادلتس سازابوا را آموزش دید و از اساتیدی چون حسین ناصحی تهرانی و شفیقه صدقی آهنگسازی و پیانو را آموخت.

وی همزمان با گذراندن دوره عالی کنسرواتوار تهران، چندین سال به عنوان تکنواز ابوا با ارکستر سمفونیک تهران همکاری داشت.

در سال ۱۳۵۴ به منظور ادامه فعالیت های هنری خود و تحصیل در زمینه رهبری ارکستر و موزیکولوژی عازم اروپا شد و در آلمان، فرانسه،​ اتریش و ​ایتالیا به تحصیل پرداخت.

صهبایی در سالهای آخر اقامت خود در ایران در دهه پنجاه خورشیدی، استاد کنسرواتوار تهران، دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و مدرسه رادیو و تلویزیون ملی ایران را تجربه کرد.

صهبایی برای معرفی و اجرای قطعات سمفونیک آهنگسازان ایرانی کوشش های زیادی کرده و تاکنون به همت وی آثاری از هنرمندان ایرانی با ارکستر سمفونیک سنت گالن سوئیس، ارکستر زهی پراگ (چک)، ارکستر فیلارمونیک پلوودیو بلغارستان، ارکستر تون کونسلر فورآرلبرگ اتریش و... اجرا و ظبط شده است.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۲۴ الی ۱ اسفند همزمان در تهران و شش استان برگزار می شود .

برچسب‌ها:

نظر شما