شناسهٔ خبر: 11806 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم: برکناری مرادیان ربطی به مسائل سیاسی و جناحی ندارد

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: تودیع مرادیان و تغییرات صورت گرفته بحث سلیقه و موضوع سیاسی و جناحی نیست بلکه این تغییرات براساس کار کارشناسی و ضوابط خاصی صورت گرفته‌است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در مراسم تودیع کیوان مرادیان و ناصر مطیعی روسای قبلی و جدید صندوق رفاه دانشجویان گفت: ارتباط بین صندوق رفاه دانشجویان و سازمان امور دانشجویان بسیار منسجم است و این دو، مانند یک خانواده به هم پیوسته هستند.

صدیقی ادامه داد: به همت همکاران صندوق رفاه دانشجویان، امور رفاهی دانشجویان مسیر مناسبی و خوبی را طی کرده است.

وی اضافه کرد: نیازهای حوزه دانشجویی زیاد است و از طرفی نیز کمیته دانشجویان در حال افزایش است و توان ما با توجه به رشد کمی که وجود دارد پاسخگوی تمام نیازها نیست و ما در این رابطه نیازمند همکاری با نهادها و سازمان‌های دیگر هستیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: تجربیاتی که به دست می‌‌آوریم متعلق به نظام است و و ما موظفیم تا جایی که امکان دارد به نظام کمک کنیم.

صدیقی اظهار داشت: موضوع رفاه در دانشگاه‌ها برخورد علمی‌تری را می‌طلبد و باید هر دانشجو شناخت دقیقی از وضعیت رفاهی خود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات دانشجویان می‌تواند یک موضوع پژوهشی باشد ادامه داد: دانشجو نیازمند کمک است ولی باید به صورت درست این کار انجام شود و علی‌رغم خدماتی که با منابع کم به دانشگاه‌ها ارائه می‌شود هنوز چگونگی استفاده از آنها را یاد نگرفته‌ایم که تمام این موضوعات می‌تواند عرصه تحقیق و پژوهش برای دانشجویان باشد.

صدیقی تصریح کرد: در این دوره امکانات خوبی ایجاد شده است و ما باید موجودی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم را وارد بازار سرمایه گذاری کنیم و آن را افزایش دهیم.

 وی ضمن توصیه به استفاده از حضور نخبگان در حوزه صندوق رفاه دانشجویی گفت:  با توجه به طرح‌ها و ایده‌های نخبگان می‌توانیم سرمایه صندوق را افزایش دهیم.

صدیقی به انتخاب سرپرست جدید صندوق رفاه دانشجویان اشاره کرد و گفت: وزیر علوم از مطیعی شناخت خوبی دارد و با توجه به این شناخت و  تحصیلاتی که مطیعی دارد می‌تواند به فعالیتهای صندوق رفاه دانشجویان کمک کند و همچنین شناخت وزیر از وی برای صندوق اعتبار است.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: تغییرات صورت گرفته بحث سلیقه و موضوع سیاسی نیست بلکه این تغییرات براساس کار کارشناسی صورت می‌گیرد و به خاطر اینکه مرادیان رئیس سابق صندوق رفاه نیز دانشجوی دوره دکتری است و در نیمه این راه است و باید سریع‌تر این دوره را به پایان برساند و با قدرت بیشتر بتواند به ما کمک کند.

وی ادامه داد: سیاسی کردن موضوع تودیع مرادیان از بداخلاقی‌هایی است که در این جریان وجود دارد و نباید به آن دامن زده شود.

صدیقی در ادامه گفت: سرپرست جدید باید به فکر حل مشکل فضای فیزیکی صندوق رفاه باشد و یک فضای مناسب برای آن در نظر بگیرد.

وی در خاتمه ضمن ابراز رضایت از فعالیت‌های مرادیان برای وی آرزوی موفقیت و برای مطیعی آرزوی پیشرفت در ادامه مسیر را کرد.

نظر شما