شناسهٔ خبر: 11825 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حسن بلخاری نامزد ریاست فرهنگستان هنر شد

حسن بلخاری نامزدی خود برای تصدی ریاست فرهنگستان هنر را تایید کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ حسن بلخاری، رییس سابق پژوهشکده فرهنگستان، با تایید این خبر گفت: موضوع نامزدی من برای ریاست فرهنگستان هنر چند ماه پیش مطرح بود که در نهایت من و آقای سید محمد بهشتی به عنوان نامزدهای نهایی تصدی این سمت شدیم.

او درباره برنامه‌هایش برای مدیریت فرهنگستان هنر در صورت ریاستش بر این نهاد، عنوان کرد: چون هنوز چیزی مشخص نیست، نمی‌توانم در این‌باره صحبت کنم. باید ببینیم حکمت خداوند چیست.

دکتر حسن بلخاری متولد سال ۱۳۴۱ در اصفهان است. او عضو هیات علمی دانشگاه تهران و دانشیار گروه مطالعات عالی هنر در پردیس هنرهای زیبا است. بلخاری دکترای فلسفه هنر دارد و بیش از بیست و پنج کتاب در باب مبانی نظری هنر و به ویژه فلسفه هنر تالیف و ترجمه کرده است.

بلخاری همچنین ‎‏عضو حقیقی شورای قطب‌های علمی کشور، عضو حقیقی کمیسیون نشریات علمی کشور، رئیس کرسی هنر‏‎ در هیات حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی ، ‎‏عضو شورای عالی آموزش و پژوهش کتابخانه ملی ایران، عضو هیات امنای مجمع جهانی شهر اسلامی، رئیس سابق پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر و دارای بیش از ۱۰۰ مقاله علمی در نشریات و کنگره‌های داخلی و خارجی است.

نظر شما