شناسهٔ خبر: 11826 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چهار سال ممنوع الکار بودن معتمدآریا

فاطمه معتمدآریا بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان اینکه در چهار سال گذشته اجازه کار نداشته است، گفت: فضای فرهنگی کشور قابل قیاس با گذشته نیست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ فاطمه معتمد آریا روز چهارشنبه افزود: در چهار سال گذشته هر کارگردانی که برای بازی در فیلم یا تئاتر با من قرارداد می بست، موفق به دریافت مجوز نمی شد و به آنها می گفتند چون معتمدآریا در این اثر حضور دارد اجازه ساخت و نمایش آن صادر نخواهد شد.
وی ادامه داد: به این دلیل بیش از چهار سال از صحنه تئاتر دور بودم و در این مدت فقط فیلم اینجا بدون من اکران شد. خوشحالم که پس از این مدت طولانی با نمایش ننه دلاور در سی ودومین جشنواره تئاتر فجر حضور داشتم و با خروج فیلم قصه ها از توقیف یک بار دیگر فیلمی از من در سینما به نمایش درآمد.
بازیگر فیلم گیلانه درباره فضای فرهنگی کشور در دوران دولت یازدهم گفت: شرایط نسبت به گذشته خیلی تغییر کرده است و قابل قیاس با دوره های پیشین نیست. حضور حجت الله ایوبی در راس مدیریت سینمای کشور نقطه مهمی در تغییر و تحولاتی است که اتفاق می افتد.
وی افزود: این شرایط جدید که باعث ایجاد حسی از امید در بخش های مختلف جامعه نسبت به ایجاد تغییرات در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شده است، هنرمندان و سینماگران را نیز امیدوار می کند که بتوانند با شرایط بهتر و به دور از محدودیت های سلیقه ای و غیرقانونی به کار خود ادامه دهند.
معتمدآریا با اشاره به درخواست رئیس جمهوری از سینماگران برای ساخت فیلم های شادی آور و امیدآفرین، خاطرنشان کرد: بر اساس اخباری که در رسانه های کشور منتشر می شود، حدود ۹۰ درصد مردم ایران دچار افسردگی هستند به این دلیل فیلم های شادی آور می تواند تاثیر بسیار خوبی در جامعه داشته باشد.
وی تاکید کرد: اگر اعتقاد داشته باشیم که سینما یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین هنرهاست، قطعا فیلم های شادی آور و امیدآفرین می تواند باعث ایجاد تغییر در ذهنیت مردم جامعه شود.
معتمد آریا با فیلم قصه ها ساخته رخشان بنی اعتماد در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

نظر شما