شناسهٔ خبر: 11840 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پشت پردۀ تاخیر گفتگوی تلویزیونی رئیس جمهور

انتخاب مجریان گفت‌وگوی زنده رییس‌جمهور با مردم بار دیگر این برنامه‌ی مهم تلویزیونی را به حاشیه کشاند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ در حالی‌که بسیاری از مخاطبان و اهل رسانه شامگاه چهارشنبه (۱۶ بهمن‌ماه) بعد از خبر سراسری شبکه اول‌، پخش گفت‌وگوی زنده تلویزیونی حسن روحانی را انتظار می‌کشیدند‌، این شبکه در اقدامی غیرمنتظره پخش سریال «عصر پاییزی» را آغاز کرد.

شبکه اول به هنگام پخش سریال شبانه خود در قالب زیرنویس‌هایی ضمن عذرخواهی از مخاطبان به آنان اعلام می‌کرد که به محض دریافت تصاویر از دفتر ریاست‌جمهوری، سریال «عصر پاییزی» را قطع و گفت‌وگوی زنده رییس‌جمهور با مردم را پخش خواهد کرد.

این در حالی است که هم‌زمان با تأخیر در پخش گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس‌جمهور‌، یک مقام آگاه از دفتر ریاست‌جمهوری به ایسنا اعلام کرد که علت این تأخیر، مخالفت عزت‌الله ضرغامی، رییس سازمان صدا و سیما، با انتخاب مجریان این برنامه توسط نهاد ریاست‌جمهوری بوده و هیچ مشکل فنی برای پخش زنده گفت‌وگوی رییس‌جمهور با مردم وجود ندارد.

 انتشار نامه ضرغامی که خطاب به رییس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما نوشته شده نیز تأییدی بر این مطلب است.

صبح پنج‌شنبه‌ (۱۷ بهمن‌ماه) از نامه‌ای خبر داده شد که رییس سازمان صدا و سیما در آن خواستار تعیین تکلیف انتخاب مجری توسط رؤسای قوا شده بود.

در متن این نامه آمده است:

 

«جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای رئیسی

 

رییس محترم شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما

 

با سلام

احتراما با توجه به اهمیت تأخیری که در شروع مصاحبه زنده تلویزیونی رییس‌جمهور محترم پیش آمد، خواهشمند است در مورد انتخاب مجری توسط رؤسای محترم قوا و امتناع از پذیرش وظیفه قانونی و حرفه‌یی رسانه ملی اظهارنظر نمایید.

از خداوند متعال موفقیت جنابعالی را خواهانم.

 

با تشکر

سیدعزت الله ضرغامی»

 

وقفه‌ بیش از یک ساعت در پخش گفت‌وگوی زنده رییس‌جمهور با مردم، واکنش‌های دکتر حسن روحانی را نیز در حین مصاحبه در پی داشت.

رییس‌جمهور در ابتدای گفت‌وگوی شامگاه چهارشنبه از مردم به خاطر این‌که مدت مدیدی پای تلویزیون منتظر این برنامه مانده بودند، تشکر کرد.

او در بخش دیگری خطاب به مجریان برنامه گفت: خوشحالم که با این تأخیر شما را امشب در این برنامه داریم.

روحانی در پایان گفت‌وگویش بار دیگر به تأخیر در پخش این برنامه اشاره کرد و گفت: یک مقدار در انجام این مصاحبه به دلایلی که نمی‌خواهم باز کنم تأخیر ایجاد شد و مردم منتظر ماندند. ان‌شاءالله در فرصت‌های بعدی در وقت مناسب با مردم صحبت می‌کنیم.

 اجرای گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس‌جمهور با مردم در شامگاه چهارشنبه به سونیا پوریامین (مجری تلویزیون) و کاظم روحانی‌نژاد (خبرنگار حوزه دولت) سپرده شده بود‌. این دو پیش‌تر سابقه اجرای گفت‌وگوی تلویزیونی با رییس‌جمهور را نداشتند.

گفت‌وگوی زنده رییس‌جمهور طی چند ماه گذشته هم با حضور سه مجری تلویزیونی به روی آنتن رفته بود که در آن زمان اجرای این برنامه را ندا سپانلو، دکتر احمدی افزادی‌ و محمدرضا شهیدی‌فر برعهده داشتند که در زمان خود با حاشیه‌هایی در خصوص نحوه اجرا همراه بود.

عبدالرشیدی از دیگر مجریانی است که در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با حسن روحانی شرکت کرده است‌.

نظر شما