شناسهٔ خبر: 11862 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عدم پذیرش دانشجویان بدون پروژه در دکتری پژوهش‎محور

معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: متقاضیان دوره پژوهش‎محور حتما باید دارای یک پروژه از یک سازمان حمایت کننده باشند، دانشجویی که پروژه نداشته باشد پذیرش نمی‎شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ یعقوب فتح الهی افزود: دانشگاه تربیت مدرس امسال برای اولین بار ۶ دانشجوی دکتری پژوهش محور پذیرش کرد.

وی با بیان اینکه دانشجویی که پروژه نداشته باشد پذیرش نمی شود ادامه داد: دستگاه متقاضی پژوهش محور باید به تعداد دانشجویی که برای تربیت نیاز دارد مساله پژوهشی داشته باشد و دانشجو به همراه خود با یک مساله پژوهشی در دانشگاه پذیرش می شود .

معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: سازمانی که دانشجو از آن وارد دانشگاه شده هم باید شهریه ۵۵ میلیون تومانی دانشجو و هم هزینه مربوط به انجام پژوهش در دانشگاه را پرداخت کند و دانشجو همراه نتایج این بخش پژوهشی که سازمان به آن نیازمند است فارغ التحصیل می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس در خصوص تغییر شیوه پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور گفت: دانشگاه تابع نظر وزارت علوم است و هر شیوه نامه ای که ابلاغ کند از آن تبعیت می کند ولی انتظار داریم تصمیمات وزارت علوم در راستای استقلال دانشگاه ها باشد هر چه به سمت تمرکز گرایی حرکت کنیم به نفع دانشگاه ها نخواهد بود.

نظر شما