شناسهٔ خبر: 11901 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«۲۳۵۰ روز در جنگ» برای چاپ به سوره مهر رفت

جلد نخست از مجموعه خاطرات محمود نجیمی یکی از رزمندگان بسیجی لشگر ۱۴ امام حسین از استان اصفهان با عنوان «۲۳۵۰ روز در جنگ» به زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ جلد اول از مجموعه پنج جلدی «۲۳۵۰ روز در جنگ» شامل خاطرات ماه‌های آغازین جنگ تحمیلی تا خرداد ۱۳۶۱ و عملیات های فتح المبین و بیت‌المقدس است که توسط دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل امور استانها جمع‌آوری شدند.

این کتاب بر اساس خاطرات روز نوشت محمود نجیمی است که در سال های اخیر، آنها را بر اساس عملیات هایی که در آن حضور داشته تکمیل و جمع آوری کرده است. از ویژگی هایی که می توان برای این کتاب برشمرد، داشتن مختصات طول و عرض جغرافیایی عکس ها و رویدادهای گنجانده شده در کتاب است. با دادن این مختصات در فضای اینترنت، عکس و محل نام برده شده در کتاب قابل مشاهده خواهد بود.

راوی کتاب «۲۳۵۰ روز در جنگ»  دارای آرشیو خوبی از اسناد و مدارک موجود در جنگ است و روز نوشت های او به این دلیل و همچنین توجه به جزئیات دارای اهمیت زیادی است.
نجیمی در سال های اخیر موزه ای در روستایی در حومه شهر اصفهان تاسیس کرده که در آن سلاح هایی که وی در دوران جنگ به غنیمت گرفته بود، به نمایش درآمده اند.

چهار جلد دیگر از مجموعه «۲۳۵۰ روز در جنگ» در مرحله کارشناسی قرار دارد و در آینده توسط انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.

نظر شما