شناسهٔ خبر: 12048 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مستند «خاطراتی برای تمام فصول» رکورددار نامزدی برای سیمرغ‌های فجر

مستندهای «خاطراتی برای تمام فصول» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی و «حیات در رگ‌های سرد» به کارگردانی فتح‌اله امیری با سه بار نامزدی برای چهار سیمرغ بخش‌های مختلف سینما حقیقت سی و دومین جشنواره فیلم فجر، رکوردداران این بخش هستند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ مستندهای «خاطراتی برای تمام فصول» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی و «حیات در رگ‌های سرد» به کارگردانی فتح‌اله امیری با سه بار نامزدی برای چهار سیمرغ بخش‌های مختلف سینما حقیقت سی و دومین جشنواره فیلم فجر، رکوردداران این بخش هستند.

«در  پناه بلوط» به کارگردانی مهدی نورمحمدی و «جایی برای زندگی» به کارگردانی محسن استادعلی با دوبار نامزدی در رتبه بعدی قرار دارند.

در جشنواره فیلم فجر امسال جایزه بهترین پژوهش و تحقیق نیز به جوایز بخش سینما حقیقت اضافه شده است و  در مجموع چهار سیمرغ در این بخش از جشنواره به مستندسازان اهدا می‌شود.

«خاطراتی  برای تمام فصول» مستندی از برادران رزاق کریمی است که توانست عنوان  بهترین فیلم مستند را در جشنواره‌ سینما حقیقت و جایزه بزرگ شهید آوینی از آن خود کند. مصطفی رزاق کریمی که سابقه همکاری با حاتمی‌کیا را در کارنامه کاری خود دارد در این فیلم به بازگویی روایت تازه‌ای از جنگ هشت ساله ایران و عراق می‌پردازد. او در این فیلم تنها بخشی از زندگی جانبازان شیمیایی جنگ ایران و عراق را به تصویر می‌کشد. در این جنگ ۲۵۰ هزار رزمنده در معرض گازهای شیمیایی قرار گرفتند.

مستند۵۲ دقیقه ای «حیات در رگ های سرد» تولید سیمای مرکز ایلام است. این مستند به بررسی تنوع زیستی خزندگان استان ایلام و تمامی زیستگاه‌های این دیار می‌پردازد.

نظر شما