شناسهٔ خبر: 12078 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیت‎ا... جوادی‎آملی و سیدحسین نصر در نشست تخصصی موسسه‎ی آموزشی عهد

مؤسسه آموزشی عهد، ضمن آغاز کلاس‌های دوره آموزشی خود از ابتدای اسفندماه، شش نشست تخصصی را برگزار می‌کند که در آن‎ها آیت‌الله جوادی آملی، حجت الاسلام سید محمدمهدی میرباقری، دکتر سید حسین نصر، علی معلم دامغانی، سعید زیباکلام و موسی نجفی سخنرانی می‎کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ مؤسسه عهد علاوه بر کلاس‌های مختلف دوره آموزشی خود، برخی نشست‌های تخصصیِ جانبی را به‌صورت تک‌جلسه‌ای با حضور استادان مطرح علوم انسانی برگزار می‌کند. هدف از این نشست‌ها که در هفته‌های دوم و چهارم هر ماه برگزار می‌شود، این است که دانش‌پژوهان براساس مباحثی که در کلاس‌های این دوره می‌آموزند، وارد گفت‌وگوی انتقادی با استادان مطرح علوم انسانی شوند.

«فطرت و صنعت»، موضوع سخنرانی آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار با دانش‌پژوهان دوره عهد است. «علم و قدرت»، موضوع سخنرانی حجت‌الإسلام سید محمدمهدی میرباقری است. استاد علی معلم دامغانی درباره «شعر و فلسفه» سخن می‌گوید. سخنران نشست دیگر، دکتر سیدحسین نصر است که به‌صورت ویدئو کنفرانس، موضوع «وحدت علوم» را شرح  می‌دهد. «علم و ارزش» نیز موضوع صحبت دکتر سعید زیباکلام است. دکتر موسی نجفی هم درباره «تاریخ مواجهه ایران معاصر با تجدد» بحث می‌کند.

دوره آموزشی «عهد»، شامل چهار نیم‌سال آموزشی است که هریک در ۱۶ هفته برگزار می‌شود. دانش‌پژوهان هر هفته در چهار کلاس و یک جلسه مباحثه گروهی با همراهی مستمر استاد راهنما شرکت خواهند کرد. سطح مقدماتی این دوره، متشکل از دو نیم‌سال تحصیلی است و دو محور «تاریخ تفکر در عالم غرب» و «تاریخ تفکر در عالم اسلامی» را در سه بُعد «نظام‌های معرفتی»، «هنر و ادبیات» و «جامعه، اقتصاد، سیاست» شامل می‌شود.

سطح پیشرفته نیز در دو نیم‌سال برگزار شده و طی آن، به‌صورت تخصصی و متن‌محور به «متافیزیک و فلسفه اسلامی و غرب»، «منطق قدیم و جدید» و همچنین «قرآن و حدیث» پرداخته می‌شود. پس از گذراندن چهار نیم‌سال تحصیلی، دانش‌پژوهان متناسب با رشته تحصیلی و علایق شخصی و نیز در ارتباط با استادان رشته مد نظر، وارد عرصه‌های پژوهشی خواهند شد.

ثبت‌نام دوره عهد از چند هفته پیش آغاز شده که البته مهلت ثبت‌نام و تاریخ آغاز دوره با توجه به تغییر زمان آزمون کارشناسی ارشد به تعویق افتاده است.

متقاضیان می‌توانند تا ۲۹ بهمن، با مراجعه به «پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه آموزشی عهد» به آدرس www.ahdamoozesh.blogfa.com یا تماس با شماره‌ تلفن ۰۹۳۸۷۳۰۷۹۰۱ در دوره مقدماتی ثبت‌نام کنند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه آموزشی عهد www.ahdamoozesh.blogfa.com سرفصل‌های جزئی دوره را مشاهده کنند.

نظر شما