شناسهٔ خبر: 12226 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقض آشکار آزادی‌بیان در دانشگاه‌های انگلیس

در اقدامی که حاکی از نقض آشکار آزادیِ بیان در دانشگاه‌های انگلیس است، پنج دانشجوی دانشگاه «بیرمنگام» به دلیل شرکت در اعتراض مسالمت‌آمیز در محوطه دانشگاه، اخراج شدند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ ‌پنج دانشجوی دانشگاه «بیرمنگام» انگلیس به دنبال شرکت در تظاهرات ملی روز ۲۹ ژانویه از این دانشگاه اخراج شدند. «کریس تویین»،‌ رئیس بخش خدمات دانشجویی اعلام کرد: پنج دانشجوی این دانشگاه تعلیق و از تحصیل محروم شده‌اند. آنها همچنین اجازه دسترسی به هیچ نوع امکانات و فعالیت‌های آموزشی را ندارند.

این تعلیق به دنبال حضور این دانشجویان در گردهمایی و تظاهرات سراسری در دانشگاه بیرمنگام که دامنه آن تا اشغال سرسرای بزرگ دانشگاه نیز کشیده شد، صورت گرفته است.

هنگامی که دانشجویان قصد داشتند در آرامش این سرسرا ترک کنند، پلیس و نیروهای امنیتی دانشگاه وارد عمل شده و آنها را دستگیر کردند.

به نقل از روزنامه گاردین، این پنج دانشجو بیش از چهار ساعت در بازداشت بودند و پیش از آزادی، تک تک از سوی ماموران مورد بازجویی قرار گرفتند . در این بین هشت دانشجوی دیگر نیز بیش از ۲۷ ساعت در اداره پلیس بیرمنگام بازداشت بودند.

با اینکه ماهیت قانونی این بازداشت محل سوال است اما ۱۳ دانشجو نیز به دلیل اینکه مشخصات کامل خود را به پلیس ارائه نکردند، بازداشت شدند. بسیاری معتقدند این بازداشت‌ها نقض کامل آزادی بیان و حق اعتراض است.

نظر شما