شناسهٔ خبر: 12231 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توسعه فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه آزاد با اولویت کشورهای اسلامی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فعالیت بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی با اولویت کشورهای اسلامی توسعه می‎یابد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ حمید میرزاده در دیدار با دکتر عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالیه افغانستان و هیأت همراه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پس از انقلاب اسلامی تأسیس شده است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تأثیر شگرفی در توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و علمی کشور داشته است و بسیاری از اقلیم ها و مناطق ایران به خاطر تأسیس این دانشگاه توسعه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در کابل، آکسفورد، امارات و لبنان دارای شعبه است، گفت: با توجه به نظر مثبت رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، سیاست ما توسعه فعالیت های بین المللی با اولویت کشورهای اسلامی است و در این راستا از توسعه همکاری های آموزشی و پژوهشی و گسترش رشته های دکتری در واحد افغانستان استقبال می کنیم.

میرزاده ادامه داد: در اغلب کشورهای اسلامی که دانشگاه آزاد اسلامی واحد و مرکز آموزشی دارد، خود دولتها کمک کردند و زمین در اختیار دانشگاه گذاشتند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به وزیر تحصیلات عالیه افغانستان گفت: اگر شما هم چنین امکاناتی در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی بگذارید، ما هم ساخت و سازها را انجام می دهیم و دوره های دکتری را با همکاری اساتید افغان و ایرانی گسترش می دهیم.

وی عامل اصلی توسعه در هر کشوری را نیروی انسانی متخصص دانست و افزود: افغانستان آینده بسیار درخشانی دارد چرا که به آموزش عالی توجه ویژه ای دارد.

میرزاده افزود: به سهم خودمان برای هر اقدامی که دو طرف در زمینه فعالیتهای علمی و پژوهشی توافق کنند، آمادگی داریم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای تسهیلاتی برای دانشجویان افغان و توسعه آموزش در این کشور خبر داد و گفت: در طرح توسعه مدارس سما ویژه دانش آموزان افغان در صورت تصویب هیات امناء در مرحله نخست دو هزار نفر در قم و مشهد برای آموزش های مهارت محور تحت پوشش قرار می گیرند.

میرزاده ادامه داد: همچنین در هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی تصویب شد، دانشجویان افغان در مقطع کاردانی و کارشناسی هزینه شهریه را معادل دانشجویان ایرانی پرداخت می کنند.

 

وی اظهار امیدواری کرد که سفر وزیر تحصیلات عالیه افغانستان و هیات همراه زمینه ساز یک تحول و گسترش برای ارتباطات علمی و پژوهشی با دانشگاه های ایران به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب مقررات کشورشود.

نظر شما