شناسهٔ خبر: 12339 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فراخوان شعار بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد شعار برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بنا بر نظر اهالی محترم فرهنگ، قلم، رسانه و عموم علاقه‌مندان انتخاب نماید.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ تمامی علاقه‌مندان برای شرکت در فراخوان شعار بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران می‌توانند شعارهای خود را با موضوعیت نمایشگاه کتاب و کتابخوانی به شماره پیامک ۱۰۰۰۰۳۸۵۱ یا از طریق پست الکترونیک به آدرس  tehranbookfair@yahoo.com  ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، در بخشی از این فراخوان درباره ویژگی شعارهای ارسالی آمده است: شعار باید ساده، کوتاه، موجز، قابل فهم، فراگیر، صریح، بدیع باشد.

در بخش دیگری از این فراخوان با اشاره به هدفدار بودن شعارهای بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران آمده است: شعار باید در قالب هدف کلی به راحتی در ضمیر مخاطب نقش ببندد. شعار باید موضوعیت کامل با کتابخوانی و نمایشگاه کتاب داشته باشد. شعار باید بیان‌کننده هدف کلی به مخاطبان باشد.

همچنین علاقه‌مندان برای پیشنهاد شعارهای خود باید به این کلید واژه‌ها توجه داشته باشند: فراگیر بودن و تاثیرگذاری شعارها، استفاده از کلمات فارسی و سلیس، رویکرد ملی همراه با خلاقیت و نوآوری و دارای همگونی آوایی(ضرباهنگ) در شعارهای پیشنهادی و توجه به رویکرد ایجابی و تشویقی. 

در این فراخوان از شرکت‌کنندگان در خواست شده است تا نام و نام‌خانوادگی و کد ملی خود را به همراه یک شماره تماس جهت شرکت در فراخوان را اعلام کنند. همچنین محدودیتی نیز برای گروه‌های سنی و تعداد شعارهای پیشنهادی وجود ندارد. بنا بر آنچه در این فراخوان آمده است به شعارهای برگزیده جوایزی تعلق خواهد گرفت.

علاقه‌مندان فرصت دارند تا تاریخ ۱۵ اسفند ماه سال جاری نسبت به ارسال شعارهای پیشنهادی خود از راه‌های اعلام شده اقدام نمایند.  جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۸۵۱۳۰۶۵ تماس حاصل فرمایید .

بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت در مصلی تهران برگزار می‌شود.

نظر شما