شناسهٔ خبر: 12362 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

داستان زندگی حضرت موسی(ع) از زبان کارگردان «گلادیاتور»+ تصاویر

«ریدلی اسکات» کارگردانی که بیش از هر چیز دیگر به واسطه درام سراسر هیجان «گلادیاتور» شناخته می شود این روزها مراحل فنی تازه ترین پروژه اش «هجرت» را پشت سر می گذارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از شبکه ایران؛ اسکات در «هجرت» به سراغ واقعه نگاری بخشهایی از زندگی حضرت موسی(ع) از پیامبران اولوالعزم رفته است و کوشیده به بازسازی دوران زندگی پیروان این پیامبر در مصر و سپس مهاجرت آنها به فلسطین بپردازد.

داستان اولیه این فیلم توسط تیم دو نفره از فیلمنامه نویسان مشهور هالیوود «بیل کالج» و «آدام کوپر» نوشته شده است ولی ریدلی اسکات بعدتر از «استیو زیلیان» فیلمنامه نویسی که بارها با وی همکاری داشته خواسته است تا نسخه نهایی فیلمنامه را تهیه کند. ریدلی اسکات کار روی سایر فیلم هایی را که در نظر داشت به تاخیر انداخته و فیلمبرداری «هجرت» را از اکتبر 2013 در لوکیشنهایی واقع در آملریای اسپانیا آغاز کرد. آملریا از مناطق تابعه آندلس است.

نخستین نماها در تابرناس از مناطق استان آملریا انجام شده ضمن اینکه بخشی از لوکیشنها نیز در جزایر قناری اسپانیا قرار داشته است. اسکات فیلمبرداری نماهای استودیوی را هم در استودیوهای پینوود لندن انجام داد.

در «هجرت» این بازیگر سری «بتمن» یعنی «کریستین بِل» است که نقش «موسی» را ایفا می کند. جالب اینجاست که این بازیگر از سوی «دارن آرنوفسکی» برای بازی در فیلم «نوح» و در نقش اول این فیلم حماسی کاندیدا شده بود اما به گزارش شبکه ایران تداخل زمانی با این پروژه باعث شد قید آن کار را زده و این رفیق سالهای قبل ریدلی اسکات یعنی «راسل کرو» باشد که در نقش «نوح» ایفای نقش کند.

«جان تورتورو» در «هجرت» نقش فرعون را بازی کرده و «بن کینگزلی» نیز در نقش یک راهبه ظاهر شده است. «آرون پل»، «جوئل ادگارتون»، «ایندیرا وارما»، «ماریا والوِرد» و «سیگورنی ویور» دیگر بازیگران این فیلم هستند.

تولید فیلم توسط کمپانی شخصی ریدلی اسکات و برادرش تونی اسکات با نام «اسکات فری» و کمپانی «بابکیا» انجام می شود و در کنار ریدلی اسکات که تهیه کننده اصلی کار است «مارک هافام»، «پیتر چرنین»، «مایکل شیفر» و «جنو اپینگ» هم حاضر هستند. در این بین پیتر چرنین را به خاطر مشارکت در تهیه آثاری مانند «خیزش سیاره میمونها»(2011) و «فراموشی»(2013) می شناسیم و مارک هافام را به واسطه مشارکت در تهیه «پرومته»(2012) و «جنگ جهانی زد»(2013).

«داریوش وولسکی» فیلمبردار مجار که پیش از این مدیریت تصویربرداری آثاری مانند «پرومته»(2012) و سه گانه «دزدان دریایی کارائیب» را برعهده داشته به عنوان مدیر فیلمبرداری «هجرت» در کنار ریدلی اسکات حضور داشته است.

پخش کننده اصلی فیلم کمپانی فاکس قرن بیستم خواهد بود و فیلم نیز از اواخر پاییز سال آینده اکران سراسری خود را آغاز می کند.


فیلم زندگی حضرت موسی

فیلم زندگی حضرت موسی


فیلم زندگی حضرت موسی

فیلم زندگی حضرت موسی

فیلم زندگی حضرت موسی

نظر شما