شناسهٔ خبر: 12458 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کیفیت بخشی به کرسی های آزاداندیشی مورد تاکید وزارت علوم است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری کیفیت بخشی به کرسی‎های آزاد‎اندیشی را مورد تاکید این وزارتخانه می‎داند و می‎گوید: از روسای دانشگاه‎ها و معاونین فرهنگی خواسته‎ایم تا حمایت‎های لازم را از کرسی‎های آزاداندیشی انجام دهند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ سید ضیاء هاشمی اظهارکرد : حمایت های مادی از کرسی های آزاداندیشی مانند اعطای برخی تسهیلات در فرایند برگزاری خواهد بود و با ایجاد فضای مناسب برای طرح دیدگاه در کرسی ها از جمله حمایت های معنوی خواهد بود .

وی با بیان اینکه گروهی مامور بازنگری در آیین نامه مربوط به کرسی های آزاداندیشی شده اند، افزود: این گروه با هماهنگی بین دستگاه ها و نهادهای مختلف اعم از وزارت علوم، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و سایر دستگاه های فعال در این حوزه در حال فعالیت است.

هاشمی ابراز امیدواری کرد آیین نامه جدید کرسی های آزاداندیشی بتواند فعالیت این کرسی ها را بیش از گذشته تسهیل کرده و به ارتقای کیفیت آنها کمک کند.

 

** واگذاری موضوع کرسی ها به دانشگاه ها

مقام مسئول در وزارت علوم همچنین گفت که این وزارتخانه موضوع کرسی های آزاداندیشی را به دانشگاه ها واگذار می کند تا آنها به اقتضای شرایط زمانی و مکانی و موضوعات مهم جامعه و دانشگاهی این کرسی ها را برگزار کنند.

هاشمی اضافه کرد: این مساله باعث خواهد شد تا دانشگاه ها، گروه های دانشجویی و استادان بتوانند موضوعات مورد نظر خود را انتخاب و زمینه مشارکت فعال ، واقعی استاد و دانشجو را در کرسی های آزاداندیشی فراهم کنند.

 

** بیش از ۳ هزار نشریه دانشجویی داریم

معاون وزیر علوم در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا درباره آمارهای موجود درباره نشریات دانشجویی و غیرواقعی بودن این آمارها اظهار داشت: این گونه نیست که آمارهای متناقضی منتشر شده باشد.

وی در این ارتباط توضیح داد: زمانی که نشریه ای مجوز می گیرد جزو آمار محسوب می شود و براین اساس ما بیش از ۳ هزار نشریه دانشجویی داریم.

هاشمی با یادآوری غیرفعال بودن برخی نشریات دانشجویی گفت: برخی جمع های دانشجویی هنوز درباره فرایند برنامه ریزی نشریات خود به نتیجه نرسیده اند و برخی دیگر از این نشریات نیز فعال بوده اند اما به دلایل مختلف از جمله فارغ التحصیل شدن عده ای از آنها ، در دوره ای فعالیت کاهش داشته اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه آمارهای نشریات دانشجویی دارای فراز و نشیب است، اظهار داشت: آنچه که مسلم است، فعالیت گسترده نشریات دانشجویی است و ما نیز تاکید داریم که این فعالیت ها توسعه یابد.

وی همچنین افزود: قصد داریم با حمایت بیشتر شاهد توسعه کمی و کیفی نشریات دانشجویی باشیم.

نظر شما