شناسهٔ خبر: 12488 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اولین و آخرین مهلت برای کنکوری‎ها

داوطلبان‌ متقاضی ثبت‌‌نام‌ و شركت‌ در آزمون‌ سراسری سال 93 می‎توانند برای ثبت‌نام و ويرايش اطلاعات ثبت نامی از روز شنبه سوم اسفند تا روز سه‌شنبه ششم اسفندماه 1392 اقدام کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ ثبت نام براي‌ دوره‌هاي‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نيمه‌حضوري، مجازي و بين‌الملل دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالي‌، دانشگاه آزاد اسلامي(براي رشته هاي پذيرش با آزمون)، دانشگاه‌ پيام‌ نور (آموزش‌ از راه‌ دور) و مؤسسات‌ آموزش‌ عالي‌ غيرانتفاعي‌ و غيردولتي‌ صورت می گیرد.

داوطلباني كه در زمان مقرر نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام کرده اند به هيچ وجه مجاز به ثبت نام مجدد نیستند. این افراد مي توانند با مراجعه به سايت اين سازمان و وارد کردن اطلاعات درخواستي نسبت به مشاهده اطلاعات ثبت نامي و در صورت لزوم نسبت به ويرايش اطلاعات خود براساس دستورالعمل اقدام کنند.

جزئیات نحوه تصحیح فرم ثبت‌نام کنکور ۹۳

آندسته از داوطلباني كه مشمول سوابق تحصيلي نیستند (ديپلم‌هاي سال ۱۳۸۳ و قبل از آن) اجازه ويرايش كليه اطلاعات ثبت‌نامي خود را دارند.

آندسته از داوطلباني كه مشمول سوابق تحصيلي نیستند (ديپلمه هاي سال ۱۳۸۴ و بعد از آن) اجازه ويرايش اطلاعات خود را داشته اما اجازه ويرايش اطلاعات سوابق تحصيلي را نخواهند داشت.

تکالیف داوطلبان‌ براي‌ ثبت نام جدید در کنکور ۹۳

داوطلباني كه در زمان مقرر موفق به ثبت‌نام در آزمون نشده‌اند لازم است به روش ثبت‌نام اينترنتي اقدامات لازم را بعمل آورند.

 مراجعه به سايت اينترنتي سازمان به نشاني: www.sanjesh.org. براي تهيه كارت اعتباري يا كارتهاي اعتباري به تعداد مورد نياز.

دريافت دفترچه راهنماي ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱) از طريق اين سايت.

مراجعه به سايت اينترنتي سازمان براي دريافت كد سوابق تحصيلي (اطلاعات دانش آموزي براي داوطلبان مشمول احتساب سوابق).

آن دسته از داوطلباني كه ديپلم خود را بر اساس نظام جديد آموزش متوسطه از سال ۸۴ تا ۹۲ اخذ کرده اند در صورتي كه اطلاعات آنان در بانك اطلاعاتي ارائه شده از سوي مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته باشد و يا ناقص بوده باشد باید براساس اطلاعات خواسته شده در تقاضانامه نسبت به ثبت‌نام خود در آزمون سراسري سال ۹۳ اقدام کنند. ر صورت تأييد اطلاعات آنان از سوي آموزش و پرورش سوابق تحصيلي براي آنان اعمال مي‌ شود.

پرداخت مبلغ ۱۰۶ هزار ريال وجه ثبت‌نام شركت در کنکور سراسری

داوطلبان لازم است به وسيله كارت‌هاي عضو شبكه بانكي شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال است و با مراجعه به سايت سازمان و پرداخت مبلغ ۱۰۶.۰۰۰ (صد و شش هزار) ريال به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون، نسبت به دريافت شماره سريال كارت اعتباري ثبت نام كه يك عدد ۱۲ رقمي است، اقدام کنند.

چنانچه داوطلبي متقاضي ثبت‌نام در ۲ و يا ۳ گروه آزمايشي است لازم است به ازاي هر گروه آزمايشي مبلغ ۱۰۶.۰۰۰ ريال ديگر نيز از همين طريق پرداخت و اطلاعات كارت اعتباري را دريافت دارد.

چنانچه داوطلبي علاقمند به شركت در گزينش رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه پيام نور و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي باشد، لازم است نسبت به پرداخت مبلغ ۵۸.۰۰۰ (پنجاه و هشت هزار) ريال ديگر نيز از همين طريق، اقدام و اطلاعات كارت اعتباري كه يك عدد ۱۰ رقمي است را دريافت کند.

مدارك لازم براي ثبت‌نام

فايل عكس اسكن شده، كارت اعتباري ثبت‌نام داراي يك شماره سريال ۱۲ رقمي، تکمیل فرم شماره ۲ مخصوص دانش‌آموزان ‌سال‌ آخر متوسطه‌ و ديپلمه‌هاي‌ سنوات‌ قبل‌ نظام ‌قديم ‌آموزش‌ متوسطه‌، فارغ‌التحصيلان‌ و دانش‌آموزان‌ دوره‌ پيش‌دانشگاهي ‌نظام‌ جديد آموزش‌ متوسطه.

هر داوطلب‌ مي‌تواند بدون‌ توجه‌ به‌ نوع‌ ديپلم‌ نظام‌ قديم‌ آموزش‌ متوسطه‌ و يا نوع‌ گواهينامه‌ دوره‌ پيش‌دانشگاهي‌ نظام‌ جديد آموزش‌ متوسطه‌ و تنها بر اساس‌ علاقه‌مندي‌ خود به‌ رشته‌هاي‌ تحصيلي‌، منحصراً در يكي‌ از پنج ‌گروه‌ آزمايشي ‌۱ (علوم‌ رياضي‌ و فني)‌، ۲ (علوم‌ تجربي)‌، ۳ (علوم‌ انساني)‌، ۴ هنر و يا ۵ (زبان‌هاي خارجي)‌ ثبت‌نام‌ و در آزمون‌ مربوط برابر ضوابط شركت‌ کند.

پذيرش داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامي براساس ضوابط آزمون سراسري سال ۱۳۹۳انجام مي‌شود. لذا داوطلبان منحصراً مجاز به ثبت‌نام و انتخاب يك گروه آزمايشي اصلي (علوم رياضي و فني، علوم تجربي و يا علوم انساني) هستند.

نظر شما