شناسهٔ خبر: 12547 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تیتراژهای تلویزیونی در «صدا» بازخوانی می‌شود

گروه مسابقات و تفریحات شبکه سه سیما برای نوروز سال 93 برنامه تلویزیونی "صدا" را که در آن تیتراژهای تلویزیونی بازخوانی می شود، برای پخش آماده می کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از روابط عمومی شبکه سه سیما؛ "فرشید محمودی" تهیه کننده و کارگردان برنامه تلویزیونی "صدا" که برای پخش در ایام نوروز آماده می شود، درباره ویژگی‌های آن گفت: برنامه تلویزیونی "صدا" دارای آیتم های مختلفی از جمله گپ و گفت با کارشناسان موسیقی، آهنگسازان، خوانندگان و افرادی است که در این حوزه تخصص دارند. این برنامه صرفا یک رقابت و مسابقه بین کسانی که علاقه به خوانندگی دارند، نیست. بلکه حتی افرادی هم که خوانندگی را در برنامه تجربه می کنند، کسانی هستند که مدت هاست در حوزه موسیقی فعالیت دارند. در آموزشگاه ها دوره دیده اند اما کارشان تاکنون دیده نشده است و یا فرصتی برای بروز استعدادهایشان پیدا نکرده اند. 
وی در همین رابطه ادامه داد: در برنامه صدا همچنین بحث هایی جدی درباره موسیقی مطرح می شود و برنامه فضایی انتقادی هم دارد. 
محمودی درباره نحوه رقابت و تعداد شرکت کنندگان برنامه بیان داشت: افرادی که در برنامه های عید نوروز در برنامه تیتراژها را می خوانند، افرادی هستند که از سوی مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما دفتر موسیقی ارشاد معرفی شده اند. بیش از ۲۰۰ نفر در این رقابت شرکت کرده اند که از این میان ۴۰ نفر در مسابقه شرکت می کنند. در هر قسمت از برنامه سه تن از این افراد حضور می یابند. ضمن این که آیتمی هم پیش از خوانندگی آن ها درباره نحوه راه یابی شان به این مسابقه پخش می شود.  
وی با بیان این که رویکرد برنامه صدا مروری بر تیتراژهای ماندگار تلویزیون است، افزود: در این برنامه شرکت کنندگان تیتراژهای سریال ها و برنامه های تلویزیونی را پیش روی خوانندگان آن ها و یا یکی از نمایندگان ساخت تیتراژ می خوانند. بسیاری از خوانندگان تیتراژهای تلویزیونی همچون علی لهراسبی، فرزاد فرزین، احسان خواجه امیری، مازیار فلاحی و... در برنامه حضور می یابند. البته در برنامه صدا قرار نیست شرکت کنندگان به تقلید از خوانندگان تیتراژها بپردازند. بلکه هر کدام بر اساس تُن صدای خودشان تیتراژ ها را می خوانند. 
برنامه تلویزیونی صدا با اجرای محمد سلیمی تهیه و تولید می شود. کارگردانی آیتم های آن را محمد سیحونی بر عهده دارد و مرسده بابایی متن آن را می نویسد. همچنین علیرضا صادقی به عنوان مدیر تولید با پروژه همکاری می کند. 
حمید حامی، مهرداد نصرتی، بابک زرین و حمید اکبرزاده به عنوان خواننده، آهنگساز و تنظیم کننده و کارشناس موسیقی از داورانی هستند که انتخاب و گزینش متقاضیان توانمند برای راه یابی به مرحله رقابت را انجام می دهند. 

نظر شما