شناسهٔ خبر: 12571 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پذیرش 17 هزار دانشجو در دانشگاه پردیس‌ها و فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: 17 هزار دانشجو در سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌های پردیس‌ها و فرهنگیان پذیرش خواهند شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ محمود مهر محمدی در نشست خبری که در دانشگاه تربیت معلم ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در نشست خبری که در پایان دی ماه امسال برگزار شد برنامه‌هایی برای اجرایی کردن آن‌ها بیان شده بود که بخشی از آنها برنامه‌ها پیشرفت خوبی هستند.

وی افزود: طرح منطقه‌بندی کردن دانشگاه فرهنگیان وعده‌ای بود که بیان و به اجرا گذاشته شده و آیین نامه مربوطه آن در شورای دانشگاه به تصویب رسید و در آینده نزدیک شاهد شکل‌گیری مناطق دهگانه در دانشگاه فرهنگیان خواهیم بود.

مهرمحمدی تصریح کرد: منطقه‌بندی کردن دانشگاه فرهنگیان می‌تواند در تبادل تجربه و دیدگاه‌های بین مسئولان مراکز پردیس‌هایی که در استان‌های مختلف در قالب منطقه جمع می‌شوند تاثیر به سزایی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: از اجتماع روسای دانشگاه پردیسان در دانشگاه فرهنگیان استفاده خواهد شد و سعی خواهد شد در قوانین وضع شده مناطق شکل گرفته را به صورت کانون‌های بسیار مهم تشکیلاتی مورد توجه قرار خواهیم داد.

مهرمحمدی اعلام کرد: در نشستی که در اواخر اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد دبیر یا رئیس مناطق 10‌گانه به صورت حضوری انتخاب می‌شود و مناطق از ابتدای سال 93 کار خود را به صورت رسمی انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: وعده دیگری که بیان شده بود ایجاد تحول در تشکیلات رسمی دانشگاه‌ها بود که این تحولات از ماه‌ها پیش آغاز شده و انتظار می‌رود نتیجه حاصله از آن امیدبخش باشد.

وی افزود: با تغییر در ساختار دانشگاه به دنبال تغییر در ساختار رسمی دانشگاه نیستیم بلکه هدف انجام یک اقدام ابتکاری در دانشگاه است.

مهرمحمدی افزود: مهم‌ترین تغییر در سازمان مرکزی، تغییری است که از آن به عنوان تاسیس لایه استانی یاد می‌کنیم و به دنبال مدیریت استانی واحد در دانشگاه فرهنگیان هستیم.

وی عنوان کرد: تاسیس لایه استانی به عنوان بخش‌های رسمی می‌تواند عاملی در تجمیع امکانات باشد که این تجمیع بازگشایی برخی از گره‌های مالی و اداری را در پی خواهد داشت.

مهرمحمدی ادامه داد: هدف از شکل‌گیری لایه استانی تجمیع نیروی ستادی در سطح استان است که از این طریق صرفه‌جویی در نیروهای ستادی انجام خواهد شد.

وی با اعلام میزان اعتبار تخصیص یافته در بودجه 93 به دانشگاه فرهنگیان افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته میزان اعتبار اختصاص یافته به دانشگاه فرهنگیان به 215 میلیارد تومان رسید که این مقدار هرچند نگرانی‌های ما را برطرف نمی‌کند باز مطلوب است.

مهرمحمدی اعلام کرد: برای احداث 10 دانشگاه پردیس در استان‌ها میزان 30 میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است.

وی در خصوص تامین اعتبارات لازم عنوان کرد: بحث تربیت معلم اولویت ملی و جدی در نظام اسلامی است که باید مورد توجه بیشتری توجه گیرد و در همین راستا کسری بودجه دانشگاه از محل درآمدهای اختصاصی تامین خواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: تعداد ورودی‌های پذیرفته شده در دانشگاه پردیس‌ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان 17 هزار دانشجو خواهد بود.

وی در خصوص شروع به کار تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: مقدمات کار را انجام داده‌تایم و منتظر مصوبات آن هستیم تا در سال تحصیلی 93 – 94 شاهد شروع به کار بحث تحصیلات تکمیلی باشیم.

نظر شما