شناسهٔ خبر: 12592 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توضیح عبدالجبار کاکایی در خصوص صحبت‌های سوری

دبیر علمی هشتمین جشنواره‌ شعر فجر پیرامون سخنان چند روز پیش یکی از اعضای کمیته اجرایی جشنواره توضیحاتی داد و از عدم تصویب آنها سخن گفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از  فارس؛ عبدالجبار کاکایی دبیر علمی هشتمین جشنواره‌ی شعر فجر پیرامون نشست خبری جشنواره فجر آن را منوط به بازگشت سید عباس صالحی از سفر به افغانستان عنوان کرد و گفت: پس از بازگشت معاون فرهنگی از افغانستان برنامه نشست خبری اعلام می‌شود.

وی پیرامون سخنان چند روز پیش پوریا سوری از اعضای کمیته اجرایی جشنواره درباره حضور جریان مستقل در جشنواره شعر فجر با 3 شرط ، توضیح داد: آقای سوری از اعضای کمیته اجرایی جشنواره هستند، اما صحبت‌های ایشان تنها نظرات شخصی بود که در جلسه هم مطرح شد اما مصوب نبود، این سخنان و پیش شرط‌ها برای حضور جریانی مطرح می‌شود که حتی با خود آن جریان هم مشورت نشده که آیا آنها نیز این پیش شرط‌ها را قبول دارند یا خیر، اما به اسم مصوبات کمیته این سه شرط اعلام شده بود که بلافاصله از سوی سخنگوی جشنواره فجر تکذیب شد.

کاکایی در پاسخ به اینکه پس از این پس اخبار رسمی و مصوبات از سوی سخنگو اعلام خواهد شد، افزود: قطعا اگر اخبار یا مصوباتی باشد از سوی سخنگو یعنی آقای «علی آبان» اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سوری از اعضای کمیته اجرایی جشنواره چند روز پیش سه شرط را برای حضور جریان مستقل اعلام کرده بود که از آن جمله می‌توان به برگزاری نشست شاعران مستقل با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی ارشاد و محکومیت سانسور شرط اول و دوم است و اگر دو شرط اول اجرایی شد و جریان شعر مستقل با خوش‌بینی به جشنواره نگاه کرد در درجه اول هیأت اجرایی و داوران جشنواره به صورت 50-50 از دو جریان شعری کشور یعنی جریان شعر مستقل و جریان شعر انقلاب و دولتی انتخاب شوند و بیش‌تر به ماهیت شعر نگاه شود نه نگاه ایدئولوژیک اشاره کرد.

نظر شما