شناسهٔ خبر: 12611 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یازدهمین جشن تصویر سال افتتاح شد

یازدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر در بخش‌های عکس،‌ پوستر، ‌گرافیک و فیلم‌های مستند در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ نمایشگاه یازدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر عصردیروز با حضور علاقه‌مندان هنرهای تجسمی و سینمای مستند در خانه هنرمندان گشایش یافت.

این رویداد شامل دو بخش اصلی نمایشگاهی و جشنواره فیلم تصویر است که در بخش نمایشگاهی آثار برگزیده عکس،‌ کاریکاتور و پوستر به نمایش درخواهد آمد.

در بخش عکس آثار برگزیده عکاسان در بخش‌های ورزشی، خبری، مستنداجتماعی، هنر و هنرمندان و نگاهی دیگر (خلاقه) روی دیوار رفته است که این آثار به صورت پرینت، مالتی مدیا و اسلایدشو ارائه شده است.

در بخش نمایشگاهی از میان 20 هزار عکس،‌ پوستر و کاریکاتور که به این دوره ارائه شده است،‌حدود 550 اثر به نمایش درآمده است.

نمایشگاه عکس‌های منتخب بخش ویژه‌ طرح سینما سلام (یک روز سینمای رایگان) نیز ساعت 18 روز دوشنبه 5 اسفناماه در نگارخانه میرمیران خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

این بخش با 50 عکس منتخب از آثار رسیده از عکاسان سراسر ایران گشایش خواهد یافت.

عکس‌های بخش ویژه‌ انتخابات ریاست جمهوری نیز با 60 تابلو در دو راه‌روی غربی و شرقی طبقه‌ همکف خانه هنرمندان پرپا شده است.

دو بخش گرافیک (پوستر) و کاریکاتور، همچون سال‌های گذشته با موضوع آزاد برگزار شده است. آثار بخش آزاد و جوانان زیر 25سال با نظر هیات داوری معرفی شده از سوی انجمن طراحان گرافیک ایران و گروه‌های آزاد کاریکاتور انتخاب و به‌ نمایشگاه راه یافته است.

جشنواره فیلم تصویر نیز روز  جمعه 2 اسفندماه با نمایش فیلم «جینگو» (روایت معلق) به کارگردانی تورج اصلانی گشایش یافت که ساعت 19 به مدت 78 دقیقه برای علاقه‌مندان نمایش داده شد.

امسال در جشنواره فیلم تصویر، بخش ویژه‌ای با عنوان «مروری بر آثار برنده منتخب ده دوره جشنواره فیلم تصویر» در نظر گرفته شده است که همه روزه در سانس‌های ویژه به نمایش در می‌آیند.

نمایشگاه یازدهمین جشن تصویر سال تا 16 اسفند ماه 1392 و جشنواره فیلم تصویر تا 20 اسفند‌ماه ادامه دارد.

نظر شما