شناسهٔ خبر: 12625 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نمایشگاهی از برگزیدگان 27 دوره جشنواره خوارزمی

مدیرکل دفتر جشنواره‎های سازمان پژوهش های علمی و صنعتی از برگزاری نمایشگاهی از طرح‎های برتر27 دوره قبلی جشنواره خوارزمی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ علیرضا اللهیاری مدیرکل دفتر جشنواره های سازمان پژوهش های علمی و صنعتی روز شنبه در نشست خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی افزود: تاکنون بیش از نیمی از طرح های ارایه شده در ۲۶ دوره قبلی جشنواره خوارزمی تجاری سازی شده است.

وی گفت: در جشنواره خوارزمی بیشتر به طرح های تجاری سازی شده توجه شده است.

اللهیاری همچنین از دیگر دستاوردهای برگزاری این جشنواره را ارتباط علمی میان محققان ایرانی و خارجی عنوان کرد و گفت: برای مثال در جشنواره ۱۱ سال پیش خوارزمی با ورود یک دانشمند برجسته آمریکایی به کشور و معرفی فناوری نانو موج علاقمندان و محققان در زمینه فناوری نانو ایجاد شد.

وی با تاکید بر حضور نهادهای بین المللی علم وفناوری در این جشنواره اظهار داشت: برای مثال سازمان وایفو، هر ساله سه مدال به برترین مخترعان جهان اعطا می کند که برترین مدال به دانشمندان برتر حاضر در این جشنواره اعطا می کند که این امر نشان دهنده سطح علمی و قوت این جشنواره است.

بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی با تقدیر از ۲۴ طرح علمی و صنعتی بین المللی و ملی در ۱۷رشته روز یازدهم اسفند ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود.

نظر شما