شناسهٔ خبر: 12692 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز فعالیت نمایشگاه ترجمه تصویری سوره واقعه پس از ۱۰ ماه توقف

با دستور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت نمایشگاه ترجمه تصویری سوره مبارکه واقعه پس از ۱۰ ماه توقف از سر گرفته می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ با دستور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت نمایشگاه ترجمه تصویری سوره مبارکه واقعه پس از ۱۰ ماه توقف از سر گرفته می‌شود. غلامعلی دمساز مجری طرح قرآنی نمایشگاه ترجمه تصویری سوره مبارکه واقعه گفت: این طرح مهم قرآنی در نقاط مختلف کشور شناخته شده است و در بیش از ۴۰ شهر از استان های خراسان رضوی، کرمان و سیستان بلوچستان اجرا شده است.

وی ادامه داد: این طرح پس از یک سال فعالیت به جهت مشکلات مالی معاونت قرآن و عترت توسط معاون قبلی متوقف شد. گرچه از مطالبات قرارداد نخست فقط ۵۰ درصد پرداخت شده و قرارداد دوم علی رغم قول های شفاهی و ... که داده شد امضاء نگردید . اما به جهت تاثیرگذاری فوق العاده این طرح و تقاضای مردم و برخی از معاونت‌های استان‌ها کلیات طرح به حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی معاون جدید قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد، که وی دستور داد طرح در استان کرمان ادامه یابد و در شهرهای این استان اجرا شود.

مجری طرح قرآنی نمایشگاه ترجمه تصویری سوره مبارکه واقعه بیان کرد: این طرح قرآنی که در جهان اسلام منحصر به فرد است و برای تمامی آحاد جامعه قابل فهم و موثر است تا کنون بیش از ۳۰۰ هزار بازدید کننده داشته و صدها جلسه شرح و توضیح آیات برگزار شده و تعداد کثیری در طول برگزاری نمایشگاه در شهرستان ها اقدام به حفظ این سوره مبارکه کرده‌اند.

دمساز گفت: متوقف کردن طرح های قرآنی که عمده زحمت آن بر دوش موسسات است به هر بهانه ای قابل قبول نیست و این وقت کشی‌ها و از دست دادن فرصت‌ها از مواردی است که با مدیریت صحیح می‌تواند جلوی آن را گرفت. مدت ۱۰ ماه از بهترین فرصت‌ها سوخت و میلیون‌ها تومان سرمایه و امکانات بلا استفاده ماند  و در طول این مدت بسیاری مراکز و استان‌ها متقاضی برگزاری این نمایشگاه بودند. اما هر تلاشی کردیم به نتیجه نرسید حتی بدون حق الزحمه نیز راضی به ادامه فعالیت بودیم اما پس از چهار ماه پاسخ دادند و آن زمانی بود که معاونت قرآن و عترت وزارت در شرف تغییرات بود.

وی همچنین ضمن تشکر از معاون قرآن و عترت گفت: امیدواریم وی با حمایت از طرح‌های مردمی بتوانند زمینه فعالیت بیشتر بخش خصوصی را در زمینه قرآن و عترت ایجاد کند و از نیروی موسسات بخوبی استفاده شود.

دمساز در پایان برنامه فعالیت این نمایشگاه را به این شرح اعلام کرد: اجرای طرح از نیمه دوم فروردین ۹۳ در شهرهای استان کرمان خواهد بود و برابر روال سری اول در این نمایشگاه کلاس های آموزش مفاهیم سوره مبارکه واقعه برای سنین مختلف برگزار و محصولات فرهنگی مربوط به نمایشگاه نیز ارائه خواهد شد. مدت برگزاری نمایشگاه در هر شهرستان یا مکان مدت هفت روز است که در صورت تقاضا و موافقت معاونت قرآن و عترت استان کرمان بیشتر خواهد شد.

نظر شما