شناسهٔ خبر: 12716 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه ایرانیان حق پذیرش دانشجو ندارد

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی با اشاره به خبری مبنی بر پیش‌ثبت‌نام برخی رشته‌های دانشگاه ایرانیان، تأکید کرد که این دانشگاه مجوزی برای فعالیت ندارد و نمی‌تواند اقدام به پذیرش دانشجو کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ سیدحسین حسینی مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: به تازگی اعلام شده است که وزارت علوم در دانشگاه ایرانیان نماینده‌ای دارد و همچنین بیان شده که دانشگاه ایرانیان به استناد مجوزهای قبلی قصد پذیرش دانشجو دارد در صورتی که این مسائل صحت ندارد و از سوی شورای گسترش آموزش عالی مجوز دانشگاه ایرانیان صادر نشده است.

وی افزود:‌ مسئولان این دانشگاه مجوزی را به عنوان مجوز اصولی اخذ کرده بودند که بر اساس آن می‌توانند ساختارها و امکانات مورد نیاز خود را فراهم کنند تا پس از آن مجوز قطعی دریافت شود ولی مجوز اصولی به معنای اجازه دادن برای پذیرش دانشجو نیست.

حسینی اظهار داشت: در سال 89 مجوزی به مدت یک سال برای دانشگاه جامع ایرانیان صادر شده بود تا این دانشگاه ساختارها و امکانات مورد نیاز را فراهم کند ولی پس از آن دو نفر از اعضای هیأت مؤسس این دانشگاه استعفاء دادند که به این ترتیب مجوز اصولی نیز از رده خارج شد.

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی اضافه کرد: مجوز اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز صرفاً برای نام دانشگاه ایرانیان به تأئید رسیده است و مراحل بعدی اخذ مجوز و تأئید مؤسسان باید به استناد شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد و حتی اساسنامه دانشگاه نیز باید از سوی دو وزیر علوم و بهداشت تأئید شود.

حسینی گفت:‌ بنابراین هیچگونه مجوزی برای پذیرش دانشجو از سوی دانشگاه ایرانیان صادر نشده و این دانشگاه حق پذیرش دانشجو را ندارد.

به گزارش فارس، این در حالی است که پیش از این

غلامحسین الهام سخنگوی دولت دهم از پیش‌ثبت‌نام برخی از رشته‌های دانشگاه ایرانیان در آینده‌ای نزدیک خبر داده و گفته بود: دانشگاه ایرانیان مجوزها و سیر قانونی خود را برای فعالیت طی کرده است و هیچ منع قانونی برای فعالیت ندارد.

نظر شما