شناسهٔ خبر: 12734 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دومین «همایش فرهنگ و تمدن در دوره سلجوقیان» برگزار می‌شود

دومین «همایش فرهنگ و تمدن ایران در دوره سلجوقیان» در ساختمان آرشیو ملی ایران برپا می‌شود و مجموعه مقالات این همایش نیز پس از پایان همایش منتشر خواهد شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل ایبنا؛ دبیر اجرایی دومین «همایش فرهنگ و تمدن ایران در دوره سلجوقیان» اظهار کرد: این همایش به‌همت انجمن ایرانی تاریخ، چهارشنبه و پنجشنبه (هفتم و هشتم اسفندماه) در ساختمان آرشیو ملی ایران برگزار می‌شود. در مراسم افتتاحیه این همایش الله‌یار خلعتبری، عضو هیات موسسان انجمن ایرانی تاریخ،‌ داریوش رحمانیان، رییس هیات مدیره این انجمن و مریم معزی، استاد تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد سخنرانی خواهند کرد. 
لیدا ملکی با بیان این‌که در این همایش از دکتر وهاب ولی، پژوهشگر تاریخ، تجلیل و قدردانی خواهد شد، افزود: چکیده مقاله‌های دومین «همایش فرهنگ و تمدن ایران در دوره سلجوقیان» منتشر شده و در روزهای برگزاری همایش در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. در مجموع ۲۲ سخنرانی برای این همایش در نظر گرفته شده است.
وی گفت: پیش از این در تابستان سال جاری فراخوان مقاله برای شرکت در این همایش منتشر شده بود و علاقه‌مندان مقاله‌های علمی و پژوهشی خود را در محورهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی درباره دوران سلجوقیان برای دبیرخانه این همایش ارسال کردند. قرار است کتاب مقاله‌های این همایش پس از پایان دومین دوره آن منتشر و در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار گیرد. همچنین کتاب چکیده مقاله این همایش در روزهای برگزاری در دسترس خواهد بود.
دومین «همایش فرهنگ و تمدن ایران در دوره سلجوقیان» به مدت دو روز، چهارشنبه و پنجشنبه (هفتم و هشتم اسفندماه) به‌همت انجمن ایرانی تاریخ در ساختمان آرشیو ملی ایران(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران) به نشانی بزرگراه شهید حقانی، روبه‌روی ورزشگاه شهید کشوری، ساختمان اسناد ملی، طبقه همکف، سالن همایش برپا خواهد شد

نظر شما