شناسهٔ خبر: 12773 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

موسسات اعزام دانشجو به خارج ساماندهی می‎شوند

رئیس اداره نظارت برموسسات اعزام دانشجوی سازمان امور دانشجویان گفت: تا ساماندهی موسسات مجاز فعلی، کارگروه نظارت برعملکرد موسسات اعزام دانشجو مجوز جدید صادر نمی‎کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ عبدالحسین دانش‌فر با اشاره به  آخرین تصمیمات اعضای کارگروه نظارت برعملکرد موسسات اعزام دانشجو، گفت: تا ساماندهی وضعیت موسسات مجاز فعلی، صدور مجوز در دستورکار کارگره قرار نمی گیرد.

وی ادامه داد: بدیهی است که بعد از ساماندهی موسسات مجاز فعلی وضعیت به روال سابق باز می گردد و ما امیدواریم یک ظرفیت جدید ایجاد شود تا تقاضای مجوزهای جدید را بپذیریم تا توانمندتر، قانونمندتر و با پایبندی بیشتر درخصوص ضوابط این دبیرخانه فعالیت کنند.

رئیس اداره نظارت برموسسات اعزام دانشجو افزود: دلیل اینکه کارگروه به این نتیجه رسید که مجوزی صادر نشود، عملکرد نامطلوب بسیاری از موسساتی بود که از این دبیرخانه مجوز فعالیت دریافت کرده اند ولی کارنامه خوبی نداشتند و مردم از خدمات‌دهی این موسسات رضایتی نداشتند برهمین اساس  دبیرخانه برای اینکه رضایت نسبی مردم از این موسسات را فراهم کند اقدام به ساماندهی موسسات کرد.

وی ادامه داد: درجلسه اخیر کارگروه نظارت بر عملکرد موسسات، تشکیل یک گروه نظارتی تصویب شد که این کارگروه  از  ۳ الی ۴ نفر از نمایندگان دستگاه های ذی ربط و مراجع ذی صلاح تشکیل خواهد شد که عهده دار ماموریت هایی خواهد بود که کارگروه به این تیم نظارتی محول خواهد کرد که به موسسات مراجعه کرده و ضوابط را اجرا کند.

وی در خصوص تعداد مجوزهایی که برای موسسات اعزام دانشجو صادر شده است گفت: از زمان آیین نامه تاسیس موسسات که مصوب سال ۸۲ هیات وزیران است حدود ۱۹۰ تا ۱۹۵ مجوز صادر شده است.

دانش فر افزود: تمام ۱۹۰ تا ۱۹۵ مجوز به تاسیس منجر نشده است، مجوز صادر شده ولی شخص توانایی تاسیس موسسه را نداشته است.

وی با بیان اینکه هیچ ظرفیت سنجی و کار کارشناسی در خصوص صدور مجوزها صورت نگرفته است، تصریح کرد: در سطح جامعه، متناسب با جمعیتی که طالب خدمات موسسه اعزام دانشجو هستند نیازسنجی صورت نگرفته به طوریکه بیش از ۱۴۰ مجوز موسسه فقط در تهران صادر شده است که این مساله باعث ایجاد اختلال در سیستم ارایه خدمات و سردرگمی مردم می شود  دبیرخانه به شدت مخالف این موضوع  بوده و می خواهد مردم از این خدمات بهرمند شوند.

وی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، این موسسات باید در چهارچوب سیاست کشور و چهارچوب وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فعالیت کرده و خدمات متناسب با آنها ارایه کنند.

نظر شما