شناسهٔ خبر: 12833 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تغییر فرمول پذیرش دانشجو در دانشگاه علامه

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از تغییر فرمول پذیرش دانشجو دراین دانشگاه برای سال آینده خبر داد و گفت: فرمول پذیرش دانشجو را برای سال آینده به گونه‎ای تغییر دادیم تا مانند دوره‎های پیشین تنها دانشجویان برجسته در حیطه علوم انسانی پذیرش شوند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حسین سلیمی گفت: در چند سال گذشته در تعداد زیادی از رشته‌های دانشگاه به ویژه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نسبت به دوره های قبل تر دانشجوی کمتری پذیرش می شد و بیشتر دانشجویانی هم که پذیرش می شدند دانشجویان شبانه و نوبت دوم بودند که این مساله باعث می شد رتبه های پایین کنکور به دانشگاه علامه راه یابند.

وی ادامه داد: برهمین اساس وضعیت موجود را تغییر دادیم و اکنون بیشتر رشته های کارشناسی براساس فرمول وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور که به دانشگاه اعلام شده دانشجوی روزانه نوبت اول و تعداد محدودی دانشجوی شبانه که حداقل نمره لازم رعایت کسب کرده باشند پذیرش خواهند شد.

رئیس دانشگاه علامه تاکید کرد: این تغییر سیاست از سال آینده اجرا می شود و مانند دوران های پیشین فقط دانشجویان با رتبه های بالا کنکور می توانند در رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه علامه پذیرش شوند.

وی افزود: فرمول پذیرش دانشجو را به گونه ای تغییر دادیم که مانند آن دوران دانشجویان برجسته و استعداد های برجسته را در حیطه علوم انسانی به عنوان دانشجو در دانشگاه علامه داشته باشیم.

نظر شما