شناسهٔ خبر: 12877 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زندگانی اویس خمینی (ره) کتاب شد

مبالغه نیست اگر جنبش پُرتکاپو و دامنه‏دار شیعیان یمن را حزب‏الله دوم منطقه بنامیم و سلسله‌جُنبان این حرکت، یعنی شهید سید حسین بدرالدین الحوثی را اویس خمینی (ره) بدانیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از شبستان؛ کتاب «اویس خمینی؛ جنبش الحوثی یمن و دیدگاه های شهید حسین الحوثی» به کوشش حجت‏الاسلام حمیدرضا غریب رضا از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر نشر معارف منتشر شد.

حجت‏الاسلام غریب رضا، مدیر موسسه گفتگوی دینی و از فعالان عرصه جهان اسلام در مقدمه این کتاب می نویسد: «مبالغه نیست اگر جنبش پُرتکاپو و دامنه‏دار شیعیان یمن را «حزب‏الله دوم» منطقه بنامیم و سلسله‌جُنبان این حرکت، یعنی شهید سید حسین بدرالدین الحوثی را «اویس خمینی» بدانیم. اویس قرنی مردی از سرزمین «ایمان و حکمت»، یعنی یمن بود که سید تابعان شد و یار باوفای امیرمومنان(ع). اویس به عشق دیدار پیامبر (ص) به مدینه رفت، اما موفق به دیدار یار نشد و به وطن بازگشت. وقتی پیامبر(ص) قضیه را شنید، او را «نفَسُ‏الرحمان» خواند. هر از گاهی هم با اشاره به مسیر یمن می‏فرمود: «از سوی یمن بوی خدا به مشامم می‏رسد.» همچنان که دربارة ایشان فرمود: «در یمن شخصی است به نام اویس قرنی که در روز قیامت محشور می‏شود و جمعیت بسیاری را به تعداد افراد و قبیله پُرجمعیتِ ربیعه و مُضرّ شفاعت می‏کند. امروز نیز به برکت مجاهدت‏های «اویس خمینی» بوی خوش اندیشه‏های اسلام ناب از یمن به مشام می‏رسد. حسین الحوثی بعد از رحلت امام خمینی(ره) مدت کوتاهی را در ایران به سر برد. او چنان شیفته و متأثر از اندیشه و آثار امام بود که در تمامی سخنرانی‏هایش، نام و یاد ایشان را احیا کرد. این کتاب نتیجه تلاشی متواضعانه است برای نشان دادن گوشه‏ای از ریشه‏های پیدایش جنبش شیعیان یمن و تبیین برخی دیدگاه‏ها و مواضع این شهید بزرگوار.»
این گزارش می افزاید: کتاب «اویس خمینی» در دو بخش «آشنایی با جنبش الحوثی و تحولات یمن» و «دیدگاه های شهید حسین الحوثی» تنظیم و تدوین شده است. جنبش شیعیان یمن و جنگ ششم صعده (گفتاری از حجت الاسلام غریب رضا)، تاریخ و اندیشه گروه الحوثی (گفتگو با حجت الاسلام غریب رضا)، جنبش شیعیان یمن و جنگ ششم صعده (گفتگو با دکتر عصام العماد، محقق یمنی)، همراه با رهبر تأسیس کننده جنبش الحوثی (نوشتاری از قاسم ابوعواضه) و آشنایی با مواضع جنبش شیعیان یمن (نوشتاری از محمد بدرالدین الحوثی) بخش اول کتاب را تشکیل می دهند.
بنا به گزارش دفتر نشر معارف، در بخش دوم، چهار سخنرانی شهید حسین الحوثی که تبیین کننده دیدگاههای این متفکر انقلابی و دلباخته یمنی امام خمینی(ره) می آید. عبرت های عاشورا، ولایت اسلام یا ولایت یهود و آمریکا؟!، هیچ کس در برابر خدا عذری ندارد و ولایت اسلام و اهل بیت(ع)، نه ولایت یهود عناوین گفتارهای این شهید است. 
کتاب «اویس خمینی» در ۱۳۶ صفحه، با شمارگان یک هزار نسخه، قیمت ۳۷۰۰ تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.

شایان ذکر است، علاقه مندان می توانند از طریق سایت پاتوق کتاب ketabroom.ir یا فروشگاههای پاتوق کتاب تهران (تلفن ۸۸۹۱۱۲۱۲)، دفتر مرکزی نشر معارف قم (۰۲۵۳۷۷۴۰۰۰۴) پاتوق کتاب قم(تلفن ۳۷۷۳۵۴۵۱)، پاتوق کتاب شیراز (تلفن ۰۷۱۱۲۳۴۴۶۱۵)، پاتوق کتاب مشهد (تلفن ۰۵۱۱۲۲۲۰۱۱۹)، پاتوق کتاب کرمانشاه(تلفن ۰۸۳۱۷۲۳۸۴۱۱)، پاتوق کتاب کرمان (تلفن ۰۳۴۱۲۲۳۱۴۶۶)، پاتوق کتاب تبریز (۰۴۱۱۵۵۷۶۰۰۰) و پاتوق کتاب رشت (تلفن ۰۱۳۱۳۲۲۰۶۹۷) و دیگر مراکز توزیع محصولات فرهنگی اقدام به تهیه این کتاب کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما