شناسهٔ خبر: 12921 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آگاتا کریستی صدو بیست و پنج ساله شد

با در راه بودن صدو بیست و پنجمین سال تولد آگاتا کریستی در سال 2015، شبکه تلویزیونی بی.بی.سی قصد دارد تا دو داستان آگاتا کریستی را با اقتباسی جدید راهی تلویزیون کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛  این شبکه قصد دارد تا دو کتاب به نام های «و سپس هیچکس نبود» و «شرکای جنایت» را با اقتباسی جدید راهی تلویزیون کند. 
«و سپس هیچکس نبود» مشهورترین اثر کریستی و یکی از پرفروش ترین آثار جنایی در تاریخ است. این نمایشنامه که سال ۱۹۴۳ نوشته شده به فارسی نیز ترجمه و منتشر شده است. نخستین اقتباس از این اثر سال ۱۹۴۵ انجام شد و این اثر نخستین اثر کریستی بود که از آن اقتباسی سینمایی انجام شد. 
فیلمنامه اقتباسی از این کتاب را سارا فلپس نویسنده فیلمنامه «آرزوهای بزرگ» می نویسد تا این فیلم در کریسمس ۲۰۱۵ به نمایش درآید. 
داستان دوم هم که در سال ۱۹۸۳ در قالب یک مجموعه جنایی ۶ قسمتی ساخته شده بود و دیوید ویلیامز در نقش تامی در آن ایفای نقش کرده بود، دوباره برای این شبکه ساخته می شود. سه قسمت اول این مجموعه کوتاه را زینی هریس نویسنده، نمایشنامه نویس و کارگردان مطرح تاکنون نوشته است. 
طرح بازسازی دوباره آثار کریستی مدتی است که مطرح است و در همین زمینه قرار است «قتل در قطار سریع السیر شرق» توسط ریدلی اسکات،و مارک گوردون و سیمون کینبرگ ساخته شود. نمایش «حماقت مرد مرده» در سال ۲۰۱۳ بخشی از این پروژه بود. 
متیو پریچارد نوه آگاتاکریستی و رییس بنیاد وی، از این برنامه استقبال کرد و از همزمانی آن با صد وبیست و پنجمین سال تولد مادربزرگش تقدیر کرد. 
آگاتا کریستی در سال ۱۸۹۰ متولد شد و با فرا رسیدن سال ۲۰۱۵ او ۱۲۵ ساله می شود. 
آگاتا کریستی از مشهورترین نویسندگان داستان‌های جنایی و ادبیات کارآگاهی است. وی ۶۶ رمان جنایی نوشت و برای خلق کارآگاه هرکول پوآرو و خانم مارپل شهرتی جهانی کسب کرد و لقب «ملکه جنایت» را از آ« خود کرد. کریستی در کتاب رکوردهای گینس مقام نخست را در میان پرفروش‌ترین نویسندگان کتاب در تمام دوران‌ها و مقام دوم (بعد از ویلیام شکسپیر) را در میان پرفروش‌ترین نویسندگان در هر زمینه‌ای به خود اختصاص داده‌است. تخمین زده شده‌است که یک میلیارد نسخه از کتاب های او به زبان اصلی (انگلیسی) و یک میلیارد نسخه دیگر در ترجمه‌های گوناگون به ۱۰۳ زبان دنیا به فروش رسیده‌است.

نظر شما