شناسهٔ خبر: 12947 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تنها 3 درصد دانشجویان علامه موارد تابلوی «شیوه پوشش» را رعایت نمی‌کنند

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به نصب تابلوی دستورالعمل و شیوه پوشش و رعایت شئون دانشجویان در مقابل در ورودی هر یک از دانشکده‌ها گفت: هدف از نصب این تابلوها اجرای مصوبات شورای اسلامی کردن دانشگاه‌هاست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ صحرایی با بیان اینکه این تابلو خلاصه دستورالعمل جدید شورای اسلامی شدن دانشگاه‌هاست، اظهارکرد: هدف اصلی دانشگاه از اجرای این طرح این است که محیطی علمی و قانونمند در دانشگاه ایجاد کند، چرا که هر شخص با هر پوششی نمی‌تواند وارد این محیط ارزشمند و مقدس شود.

وی مصوبه اجرایی در دانشگاه را منطقی‌تر و آسان‌تر از طرح شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها دانست و گفت: بسیاری از بندهای این دستورالعمل در دانشگاه علامه منطقی‌تر شده است.

صحرایی درباره نحوه اجرای این طرح در دانشگاه اظهار کرد: در دانشگاه علامه دانشجویان منضبط و خوبی داریم به طوری که طبق بررسی‌های انجام شده بیش از ۹۵ درصد دانشجویان دانشگاه علامه خودشان را ملزم به رعایت بندهای این دستورالعمل کرده‌اند و معتقد به آن هستند و نصب این تابلو به درخواست همان ۹۵ درصد از دانشجویان بوده است.

وی تصریح کرد: پیش از نصب این تابلو دانشگاه با امر به معروف و نهی از منکر لسانی و تذکرات ارشادی به دانشجویان متذکر می‌شد و از این پس نحوه اجرای این طرح هدایتی خواهد بود و به هیچ عنوان مشکلاتی مانند تعلیق برای دانشجویان پیش نمی‌آید؛ البته اگر دانشجویی بعد از سه بار تذکر سعی خود را ملزم به رعایت قوانین دانشگاه نکند، مطابق آیین‌نامه انضباطی به کمیته انضباطی دعوت می‌شود که در آنجا نیز همچنان رفتار دانشگاه، هدایتی و ارشادی است.

معاون دانشجویی دانشجویی دانشگاه علامه تصریح کرد: اگر دانشجویی از سر عمد موجب ایجاد آلودگی دیداری در دانشگاه شود و عرف دانشگاه را رعایت نکند و در حقیقت موجب پایمال شدن حقوق سایر دانشجویان شود، با آن فرد برخورد خواهد شد؛ چراکه رعایت این دستورالعمل به عنوان رعایت حقوق سایر دانشجویان دانشگاه است.

صحرایی با بیان اینکه کمتر از دو ماه از نصب این تابلوها در دانشگاه می‌گذرد، خاطرنشان کرد: اغلب دانشجویان از نصب این تابلوها استقبال کرده‌اند و می‌توان گفت تعداد دانشجویانی که این موارد را رعایت نمی‌کنند تنها ۳ درصد از دانشجویان دانشگاه را شامل می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نصب این تابلو می‌تواند دلیلی برای ایجاد هراس در دل دانشجویان برای بازگشت به دوران قبل از ورود دکتر سلیمی رییس دانشگاه علامه باشد گفت: هیچ‌کدام از اعضای جامعه دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی این اجازه را به خودشان نمی‌دهند که خلاف قانون عمل کنند و باید توجه داشت که این مساله محدودیت نیست، بلکه احترام به مصونیت است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علامه با بیان این که حدود شش ماه از حضور دکتر سلیمی در این دانشگاه می‌گذرد گفت: تاکنون نه تنها برخوردی با دانشجویان نشده است؛ بلکه احترام نیز خیلی بیشتر شده است و همه ارکان دانشگاه به این احترام پایبندند و تا کنون نیز هیچ دانشجوی تعلیقی به دلیل مسایل اخلاقی نداشتیم.

وی افزود: اگر دانشجویی این قوانین را رعایت نکند باید منتظر برخورد از سوی دانشگاه نیز باشد چرا که احترام متقابل است و لازمه احترام به دانشجو، احترام دانشجو به قوانین است.

نظر شما