شناسهٔ خبر: 12971 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«44 نکته کاربردی برای تحقيق و تأليف مقالات پژوهشی» منتشر شد

مهم‎ترين سرفصل‌های «44 نکته کاربردی برای تحقيق و تأليف مقالات پژوهشی» در مورد ايده‌پردازی، تحليل و نگارش می‎باشد که در 44 نکته به بحث و بررسی در آمده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ تحقيق و نگارش متون پژوهشي از جمله مهارت‌هاي علمي است که تمامي دانشجويان لازم است متناسب با رشته و حوزه تحصيلي‌شان آنرا فرا گيرند. اين مهم داراي دو رکن است: نخست؛ فراگيري اصول و روش‌هاي علمي‌اي که طي دوران تحصيل معمولا محقق مي‌گردد. دوم فراگيري اصول علمي و نحوه کاربست يافته‌هاي نظري که جنبه تجربي دارد.
 
کتاب حاضر حاوي هر دو بعد است و البته نگارنده تلاش دارد تا ابعاد کاربردي را مورد تأکيد خاص قرار دهد.
 
آنچه در متن آمده خلاصه اجرايي مطلبي است که در کارگاه پژوهشي‌اي با همين عنوان براي دانشجويان رشته علوم سياسي ارائه شده است.
 
بررسي متون پژوهشي حکايت از آن دارد که تحقيق و نگارش اين متون تابع فرآيندي معين است که نويسنده آنرا مستند به تحليل‌هاي علمي موجود و تجارب موجود، به سه مرحله اساسي تقسيم مي‌نمايد: مرحله اول: ايده‌پردازي که در آن هويت انتزاعي مقاله شکل مي‌گيرد. مرحله دوم: تحليل که در آن ايده‌هاي انتزاعي، نظمي منطقي مي‌يابند. مرحله سوم: نگارش که در آن يافته‌هاي زهني منطقي شده، در قالب نوشتاري تنظيم و عرضه مي‌شوند.
 
نگارنده در اين اثر ۴۴ نکته کاربردي براي تحقيق و تأليف مقالات پژوهشي را ارائه نموده است. مهمترين سرفصل‌هاي اين اثر در مورد ايده‌پردازي، تحليل و نگارش مي‌باشد که در ۴۴ نکته به بحث و بررسي در آمده است.
 
«۴۴ نکته کاربردي براي تحقيق و تأليف مقالات پژوهشي» تألیف اصغر افتخاری به همت انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) به بهای ۱۰۰۰۰ ريال در سال جاری منتشر شد. 

نظر شما