شناسهٔ خبر: 12990 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تجلیل از مدرس پیشکسوت کتابداری در فرهنگسرای رازی

آیین بزرگداشت استاد محمود شمسبد، استاد پیشکسوت کتابداری و اطلاع رسانی از ساعت16 تا 18 در فرهنگسرای رازی برگزار می شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ الهام اولیایی، کارشناس روابط عمومی فرهنگسرای رازی عنوان کرد:  مراسم تجلیل  از استاد ارزنده عرصه کتابداری و اطلاع رسانی ، «محمود شمسبد یکشنبه (۱۱ اسفندماه) با حضور علاقه مندان عرصه فرهنگ، کتابخوانی و دوستداران این استاد پیشکسوت از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در پردیس سینمایی رازی برگزار خواهد شد. 
استاد محمود شمسبد در سال ۱۳۲۴ در تهران متولد شد، وی در رشته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه عالی پارس در سال‌های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۲ مدرک کارشناسی خود را دریافت کرد و سپس در رشته کتابداری از دانشگاه تهران موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد شد. 
تلاش‌های بی وقفه علمی و تجربه این کتابدار؛ در دهه ۶۰ با توجه به نوپا بودن این رشته؛ باعث شد، وی بعد از دانش آموختگی در سال ۱۳۵۹؛ رییس کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان شود و با فاصله اندکی به سمت ریاست کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا(س)، برسد. وی از سال ۱۳۵۸ تاکنون  سمت‌های مختلفی را در دانشگاه الزهرا، کتابخانه ملی و سازمان زمین شناسی داشته است. 
این استاد پیشکسوت از سال ۱۳۶۹ تاکنون در دانشگاه‌های گوناگون از جمله دانشگاه آزاد، جامع علمی کاربردی و پیام نور تدریس داشته است. وی در سال ۱۳۹۱ موفق به کسب رتبه دوم؛ سومین جشنواره هفته پژوهش شد. 
«نقش کتابخانه های عمومی در آموزش مداوم و اطلاع رسانی به نوسوادان تهران»،«نگاهی به تغییر در سیاست اطلاع رسانی دولت‌ها پس از واقعه ۱۱ سپتامبر»،«منابع مرجع تخصصی چاپی و الکترونیکی(انگلیسی) علوم انسانی همراه با چکیده فارسی» از جمله آثار منتشر شده استاد شمسبد است. وی همچنین در سال ۱۳۹۱  به عنوان نفر برگزیده در سومین جشنواره هفته پژوهش معرفی شده بود. 
علاقه مندان برای شرکت در این مراسم می توانند به نشانی خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی، فرهنگسرای رازی مراجعه کرده و برای کسب اطلاع بیشتر با شماره تلفن ۵۵۴۰۹۵۴۹ تماس بگیرند

نظر شما