شناسهٔ خبر: 13028 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

علی نصیریان: فیلم‌ها پس از انقلاب پر‌ بار شدند و فارابی اولین‌ گام‌ها را برداشت

هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینما گفت: پس از انقلاب فیلم‌ها پربار شدند و بنیاد سینمای فرابی در ایران اولین قدم‌ها را در سینمای ایران برداشت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ مراسم یاد و خاطره مرحوم علی حاتمی و بزرگداشت پنج استاد تئاتر و سینمای ایران، عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی و داوود رشیدی، ۱۱ اسفند ماه به همت بنیاد سینمایی فارابی در سینما فرهنگ برگزار شد.

علی نصیریان در این مراسم گفت: بنیاد سینمایی فارابی پس از انقلاب خدمات بسیار خوب و موفقی را به سینما ایران داد. اگر مقداری به عقب بازگردیم و دوران سینمای رایج ایران، همه فکر می‌کردند پس از انقلاب چه اتفاقی خواهد افتاد، اما این بنیاد شروع به فعالیت کرد و با یک وسواس و دقت خاصی مانند سریال‌های اولیه تلویزیون کارش را جلو برد.

وی تصریح کرد: در این بنیاد تلاش شد تا این سینما شکل بگیرد. علی حاتمی از آسمان نیفتاد، او زمینه داشت، از اواسط دهه ۳۰ یک جریانی هنری جوان و مغایر با آنچه وجود داشت در تئاتر و سینمای ایران به وجود آمد. حاتمی یکی از آن جوانانی است که با این جریان عظیم بروز کرد.

نصیریان با بیان اینکه این جریان قوت گرفت و پس از انقلاب فیلم‌ها پربار شدند، اظهار داشت: بنیاد سینمای فرابی در ایران اولین قدم‌ها را در سینمای ایران برداشت. زمان تغییر کرده است و برخی تجربه‌هایی که ما داشته‌ایم در این زمانه به کار نمی‌آید.

این هنرمند پیشکسوت افزود: اینکه از انحراف در سینمای ایران صحبت می‌شود، دلیلش تغییر در ریتم زندگی و تغییر زمانه است، واقعا بسیاری از مسائل فرق کرده است.

محمدعلی کشاورز و عزت‌الله انتظامی به دلیل بیماری در این مراسم حضور نداشتند.

نظر شما