شناسهٔ خبر: 13030 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

لیلا حاتمی در مراسم یادبود، از پدر گفت

بازیگر شناخته شده سینمای کشور گفت: با وجود موفقیت های نسبی که کسب کردم تنها افتخارم، این است که دختر پدری چون علی حاتمی هستم و شاگردی بزرگان بازیگری ایران را می کنم .

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ لیلا حاتمی شامگاه یکشنبه (۱۱ اسفند ماه) درمراسم یاددوست به بهانه تکریم و تجلیل از مقام زنده یاد علی حاتمی کارگردان سینمای ایران گفت : از اینکه در مراسم بزرگداشت مقام پدرم و در برنامه ای که قرار است از پنج بازیگر بزرگ و اسطوره هنر کشور تجلیل شود ، حضور دارم ، بسیار شادمانم

وی دراین مراسم که با حضور برخی مسئولان و هنرمندان ازپنج استاد بازیگری تئاتر و سینما (عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز و داود رشیدی) تقدیر شد ، گفت:کودکی ام در آغوش پدری گذشت که مقام و شان او آنقدر بوده که امروز بعد از ۱۷ سال از زمان ترک این جهان، برای او و به احترامش، هنرمندان کشور گرد هم می آیند.

وی عنوان کرد: از زمان کودکی مشق بازیگری را نزد بزرگان این هنر و در آثار سینمایی پدرم پشت سر گذاشتم و در محضر استادان بزرگی چون عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز و داود رشیدی کاررا آغاز کردم .

بازیگر فیلم جدایی نادر از سیمین با بیان آنکه به دلیل همنشینی این شرایط در کنار یکدیگر، موقعیت او در کودکی بسیار استثنایی و غیرقابل تکرار بوده گفت: به همین دلیل است که برای چند موفقیت نسبی، اجازه هنرمند خواندن به خودم نمی دهم .

سینمای ملی؛ سینمایی ایرانی و دینی

در ادامه مراسم محمدرضا جعفری جلوه مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: امروز و در اینجا گرد هم جمع شده ایم تا برای پاسداشت پنج مرد از جنس هنرمندان سترگ ایران زمین کلاه از سر برداریم و به یاد زنده یاد علی حاتمی که همیشه می گفت آیین چراغ خاموشی نیست، برای برافروختن چراغ راه آینده در سینمای کشورمان هم پیمان شویم.

وی ادامه داد: علی حاتمی مظهر دل سپردن به سینمای ملی، اصیل، ایرانی، متعهد، سینمایی اینجایی، سینمای امید، سینمای شرقی و دینی بود. بسیار سپاسگزارم که برای پاسداشت این کارگردان و پنج تک ستاره بی تکرار عرصه بازیگری و آسمان هنر ایران زمین اینجا جمع شده اید و چون دل به آینده دارید، دعای گرمتان فروزنده مشعل سینمای ایران در گام های رو به فردا خواهد بود .

در ادامه مراسم جعفری جلوه، مجید جعفری جوزانی و علیرضا رضا داد تابلوی خوشنویسی اثر استاد امیرخانی و هدیه ویژه بزرگداشت مقام زنده یاد علی حاتمی را به لیلا حاتمی دختر این کارگردان صاحب سبک سینمای ایران اهدا کردند.

نظر شما