شناسهٔ خبر: 13051 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«باستانی‌‌پاریزی» عضو افتخاری فرهنگستان علوم شد

«محمدابراهیم باستانی ‌پاریزی» در یکصدوششمین جلسه مجمع عمومی فرهنگستان علوم به عنوان عضو افتخاری و «فرید مُر» به عنوان عضو پیوسته برگزیده شدند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ این جلسه با حضور ۴۲ عضو از مجموع ۴۶ عضو پیوسته فرهنگستان علوم به ریاست رضا داوری اردکانی برگزار شد.

در ابتدای جلسه و پس از تصویب صورت جلسه مجمع عمومی صد و پنجم، پیشنهاد رئیس فرهنگستان مبنی بر عضویت افتخاری مطرح شد که با رأی گیری کتبی و به اتفاق آرا، باستانی پاریزی به عضویت افتخاری فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

در ادامه پیشنهاد عضویت پیوسته فرید مُر در گروه علوم پایه مطرح شد که پس از توضیحات یوسف ثبوتی رئیس گروه علوم پایه و رأی گیری کتبی، عضویت پیوسته فرید مُر در فرهنگستان علوم به تصویب رسید (فرید مُر دارای مدرک دکترای تخصصی زمین شناسی از دانشگاه لندن در سال ۱۳۵۹ است. ایشان در سال ۱۳۶۸ به مرتبه دانشیاری و در سال ۱۳۷۳ به مرتبه استادی دانشگاه شیراز نائل آمده و از سال ۱۳۷۵ عضو وابسته شاخه زمین شناسی فرهنگستان علوم بوده اند).

تصویب تمدید عضویت وابسته  سیدمهدی الوانی،‌استاد مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی)، سیدرحیم مشیری، استاد جغرافیای دانشگاه تهران و رضا نیلی‌پور (استاد زبان‌شناسی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی) در گروه علوم انسانی از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه بود که پس از توضیحات حسین نمازی رئیس گروه علوم انسانی و رأی‌گیری کتبی، اساتید الوانی، مشیری و نیلی‌پور برای یک دوره چهارساله دیگر به عضویت وابسته فرهنگستان علوم انتخاب شدند.

نظر شما