شناسهٔ خبر: 13069 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزیدگان سیزدهمین کتاب سال شهید حبیب‌غنی‌پور معرفی می‌شوند

سیزدهمین جشنواره ادبی شهید غنی‌پور امشب و در مراسم ویژه‌ای برگزیدگان خود را معرفی خواهد کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ سیزدهمین دوره جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور امشب و در مراسم ویژه‌ای پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، در مسجد جواد‌الائمه(ع) برگزیدگان خود را معرفی خواهد کرد.

این جشنواره ادبی که برگزاری آن از ابتکارات مرحوم امیر‌حسین فردی بود، پس از چند دوره برگزاری اولیه در محل این مسجد و بنا به خواست برخی نمازگزاران در مکان‌های دیگری اختتامیه خود را برگزار کرد، اما در سال جاری و بنا به خواست خانواده شهدای منطقه سیزده‌متری حاجیان بار دیگر برگزاری اختتامیه خود را به این مسجد منتقل کرده است.

در این دوره از جایزه ادبی برگزیدگان در چهار بخش معرفی خواهند شد. کاندیداهای امسال دریافت این جایزه به ترتیب به این شرح اعلام شده‌اند.

بخش رمان بزرگسال: «پروانه‌‌ای روی شانه» نوشته بهنام ناصح، «غزال رمیده از غزل» نوشته کامران داوری نیکو، «سیب ترش» نوشته فرشته نوبخت، «یکی‌بود سه تا نبود» نوشته مهدی کفاش، «ماجرای خونزاد» نوشته سیدامین حسینیان، «دکتر داتیس» نوشته حامد اسماعیلیون و «سایه‌های بلند» نوشته شهریار عباسی.

بخش رمان نوجوان: «دلقک» نوشته هدی حدادی، «وقتی مژی گم شد» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، «امیرحسین و چراغ جادو» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی، «آرزوی سوم» نوشته مصطفی خرامان، «آن سوی پرچین خیال» نوشته عبدالصالح پاک و «یک جعبه پیتزا برای ذوزنقه کباب شده» نوشته جمشید خانیان

بخش رمان و زندگی‌نامه با موضوع دفاع مقدس: «دخیل عشق» نوشته مریم بصیری، «داستان من» نوشته جمشید طاهری، «آواز ابابیل» نوشته مجید پورولی کلشتری، «کمانی برای آرش» نوشته محمد محمودی نورآبادی، «افرا» نوشته حسینعلی جعفری و «قیدار» نوشته رضا امیر‌خانی

بخش داستان کودک: کتاب «قصه‌های غار» نوشته مرجان کشاورزی آزاد، «پی‌تی‌کو پی‌تی‌کو» نوشته فرهاد حسن‌زاده، «بچه‌تمساح کجا رفت؟» نوشته یگانه مرادی لاکه و «قیچی که دنبال کار می‌گشت» نوشته منیره هاشمی.

محمد ناصری دبیر این دوه از جایزه ادبی بوده و داوران آن نیز تمامی از شورای نویسندگان این مسجد انتخاب شده‌اند.

همچنین این جشنواره در سال جاری از اهدای هر نوع جایزه نقدی به برگزیدگانش صرف نظر کرده و در عین حال از نهادها و ارگان‌هایی که تمایل به انجام این کار دارند خواسته است تا پیشنهادات خود را در این زمینه با دبیرخانه این جایزه ادبی در میان بگذارند.

این مراسم، امشب و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جواد الائمه(ع) واقع در میدان قزوین، خیابان قزوین، خیابان شهید سبحانی. خیابان برادران شهید فلاح پور برگزار می‌شود.

نظر شما