شناسهٔ خبر: 13120 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیگیری فوق العاده وضعیت دانشجویان ایرانی در اوکراین

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به وضعیت بحرانی در کشور اوکراین و وضعیت دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در این کشور گفت: تصمیم گرفتیم در شورای انتقال دانشجویان خارج به داخل تسهیلاتی ویژه برای انتقال این دانشجویان فراهم کنیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ احمد غلامی در خصوص وضعیت دانشجویان ایرانی در اوکراین با توجه به بحران های این کشور گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ دانشجو غیر بورسیه و ۸ دانشجوی بورسیه در کشور اکراین در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: برهمین اساس با دفتر رایزنی خود در اوکراین ارتباط برقرار کردیم، با توجه به وضعیت اکراین نگرانی خود را اظهار کردند چرا که احتمالا دانشجویان و خانواده های آنها نیز نگران هستند.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان افزود: بنابراین تصمیم گرفتیم در شورای انتقال دانشجویان خارج به داخل تسهیلاتی ویژه برای این دانشجویان فراهم کنیم.

وی ادامه داد:  اما از طرفی در انتقال این دانشجویان به دانشگاه‌های  داخل یک مساله ای که وجود دارد این است که دانشگاه های پذیرنده نیز باید با انتقال این دانشجویان موافقت کنند تا آنها بتوانند بازگردند. 

غلامی درخصوص وضعیت هشت دانشجوی بورسیه که از طریق وزارت علوم اعزام شده اند گفت: برخی از این دانشجویان بورسیه سایر دستگاه های اجرایی هستند ولی از طریق وزارت علوم اعزام شده اند که باید با دستگاه بورس دهنده این دانشجویان نیز صحبت کنیم تا موافقت آنها را برای انتقال به داخل و یا کشور روسیه و بلاروس جلب کنیم.

وی افزود: این‌ها برنامه هایی است که در خصوص دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در اوکراین در نظر داریم ولی هنوز قطعی نشده است و ممکن است در یکی دو هفته آینده برخی از این برنامه ها نهایی شود.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان درخصوص وضعیت دانشجویان ایرانی در اوکراین نیز گفت: تا اینجا که این دانشجویان مشکلی نداشته و سالم هستند اما چون شرایط اوکراین مساعد نیست خود دانشجویان و بیشتر از آنها خانواده دانشجویان آرامش ندارند اگر این این مسایل درست شود نگرانی آنها نیز کمتر می شود.

نظر شما