شناسهٔ خبر: 13143 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار دو ترجمه از بهمن فرزانه برای نخستین بار

مجموعه داستان‌های کوتاه لوئیچی پیراندلو با عنوان «خروج مرد بیوه» و کتاب «دل به من بسپار» نوشته سوزانا تامارو با ترجمه بهمن فرزانه مجوز انتشار گرفتند. این دو ترجمه فرزانه نخستین بار است که منتشر می‌شوند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ محمد یراقچی، مدیر انتشارات «پنجره»، با بیان این که مجموعه داستان‌های «خروج مرد بیوه» اثر لوئیچی پیراندلو و کتاب «دل به من بسپار» نوشته سوزانا تامارو در روزهای گذشته مجوز انتشار گرفته‌اند، افزود: علاقه‌مندان به ترجمه‌های فرزانه و ادبیات ایتالیا می‌توانند این آثار را از نمایشگاه کتاب تهران در سال ۱۳۹۳ تهیه کنند. 

وی افزود: «خروج مرد بیوه» چهارمین مجموعه داستان از پیراندلو است که از سوی نشر «پنجره» به چاپ می‌رسد و به احتمال زیاد چهار جلد دیگر از این مجموعه‌ داستان‌ها نیز با ترجمه فرزانه در آینده به چاپ خواهند رسید. 

به گفته یراقچی، اصلاحیه‌های کمی نیز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این کتاب وارد شده که با برطرف کردن آن‌ها و آماده شدن طرح جلد کتاب، این اثر تا پیش از نمایشگاه کتاب تهران منتشر خواهد شد. 
تامارو در سال ۱۹۹۴ میلادی با این رمان، لقب پرفروش‌ترین كتاب ایتالیایی قرن بیستم را به دست آورد. 
یراقچی درباره اثری که از تامارو آماده چاپ دارد، گفت: «دل به من بسپار» عنوان ترجمه فرزانه از کتاب تامارو است؛ نویسنده‌ای که نشر پنجره پیش از این کتاب «طوطی»‌ وی را نیز با ترجمه فرزانه منتشر کرده بود. این کتاب نیز به زودی منتشر می‌شود.
سوزانا تامارو در سال ۱۹۵۷ میلادی به دنیا آمد و بیشتر در حوزه مستندسازی علمی و دستیاری كارگردان فعالیت كرد و البته در همان زمان به نوشتن داستان‌ كوتاه و رمان هم مشغول بود. از این نویسنده ایتالیایی تاكنون آثاری چون «توبیا و فرشته» و «جان جهان» با ترجمه هاله ناظمی، «حركت انسانم آرزوست: ماتیلدای عزیز» با ترجمه نادیا معاونی و «زمزمه‌های باران» با ترجمه میترا معتضد در ایران منتشر شده است. 
دو کتاب «خروج مرد بیوه» و «دل به من بسپار» برای نخستین بار است که با ترجمه فرزانه منتشر می‌شوند. علاوه بر این آثار، یراقچی از بازچاپ اغلب ترجمه‌های قدیمی فرزانه و توزیع آن‌ها در نمایشگاه کتاب پیش رو خبر داد. 
همچنین چاپ هفتم «عشق در زمان وبا» اثر گابریل گارسیا مارکز و رمان «هیچ یک از آن‌ها باز نمی‌گردد» اثر آلبا دِسس‌پِدِس با ترجمه بهمن فرزانه از سوی نشر ققنوس به نمایشگاه کتاب تهران می‌رسند.

نظر شما