شناسهٔ خبر: 13155 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مشارکت ایران و ژاپن برای ساخت سریالی با موضوع زلزله + عکس

دومین سریال تولیدی شبکه آموزش در 12 قسمت با عنوان «خانواده آقای پریشان» برای پخش در ایام نوروز 93 آماده می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ امیر قمیشی، یکی از تهیه‌کنندگان «خانواده آقای پریشان» گفت: این سریال با مشارکت سازمان مدیریت و پیشگیری بحران شهر تهران و اتحادیه جاییکا ژاپن ساخته می‌شود.

وی افزود: «خانواده آقای پریشان» قصد دارد در یک فضای صمیمی با مایه‌های کمدی به مخاطب یادآوری کند که در مواجهه با کابوس زلزله منطقی رفتار کنند.

این تهیه‌کننده همچنین خاطرنشان کرد: این مجموعه کاملا آموزشی است و چون در ایام نوروز پخش می‌شود، ویژگی آثار نوروزی را نیز در خود دارد.

او ادامه داد: طرح اصلی «خانواده آقای پریشان» از طرف حسین محب اهری ارائه شده است و اکنون نیز مراحل پایانی تولید را طی می‌کند؛ پیش از این قرار بود آقای محب‌ اهری کارگردانی این سریال را بر عهده داشته باشند اما به دلیل همزمانی بازی ایشان در سریال نوروزی شبکه سه این اتفاق نیفتاد.

شبکه آموزش تاکنون مجموعه‌های نمایشی بسیاری را تولید و پخش کرده است اما جز در دو مورد، مجموعه‌ای که بتواند عنوان سریال را به خود بگیرد و از ساختارهای سریال‌سازی تبعیت کند تولید نکرده است. «خانواده آقای پریشان» دومین سریال تولیدی این شبکه است و پیش از آن نیز سریال «همراز» با عنوان قبلی «باران رحمت» به کارگردانی فرهاد جم و تهیه‌کنندگی علیرضا سپهرین (تهیه‌کننده فرصت برابر) به عنوان اولین سریال ساخته شده در شبکه آموزش سیما معرفی شده است.

مجموعه «خانواده آقای پریشان» ماجرای فردی به نام سهراب پریشان است که همه اقوام خود را در زلزله طبس از دست داده است و به فکر ساختن یک مکان امن است.

اردلان شجاع‌کاوه، رابعه اسکویی، امیرغفارمنش، مریم معصومی، طناز خاک‌نژاد، احمد یاوری، محمدمهدی احدی و سارا بهارلو از بازیگران سریال شبکه آموزش هستند.

عوامل «خانواده آقای پریشان» نیز عبارتند از:

تهیه‌کنندگان: امیر قمیشی و هاشم علی‌اکبری، کارگردان هنری: حسین قناعت، کارگردان تلویزیونی: حسین احمدی، مدیر تصویربرداری: امیر قربان‌خوان، طراح صحنه: ندا باستان‌مهر، طراح گریم: محبوبه تات‌لری، مدیر تولید: آرش تقوا شعار، صدابردار: امیر حاتمی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: عادل معصومیان، موسیقی و تیتراژ: حامد علی اکبری و عکاس: آریا توسلی.

 

3
خانواده آقای پریشان

 

 

3
خانواده آقای پریشان

نظر شما