شناسهٔ خبر: 13173 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شیوع «ویروس تقلب» در دانشگاه‌های کانادا

یک استاد دانشگاه کانادایی «مانیتوبا» تایید کرده است که دانشگاه‌های این کشور به دلیل افزایش تقلب در میان دانشجویان در حال از دست دادن اعتبار خود هستند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ «ریک هولی»، استاد دانشگاه «مانیتوبا» در کانادا با بیان مطلب فوق افزود: این مسئله قطعا معطوف به قبولی در یک درس با تقلب نمی‌شود بلکه در میزان کشف تقلبات و میزان و نحوه مقابله با این رفتارها شاهد یک تناقض آشکار هستیم.

بنابر مطالعه‌ای که اخیرا از سوی شبکه سی‌بی‌سی کانادا انجام شده،‌ تنها ۷۰۰۰ دانشجوی کانادایی در ۴۲ دانشگاه این کشور در حد فاصل سال‌های ۲۰۱۲ – ۲۰۱۱ میلادی به دلیل تقلب، تنبیه انضباطی شده‌اند که این رقم چیزی کمتر از یک درصد از کل جمعیت دانشجویان را تشکیل می‌دهد.

دانشگاه «مانیتوبا» نیز شاهد ۲۵۶ مورد تقلب بوده که این رقم یک درصد جمعیت دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می‌دهد و از میانگین ملی این کشور بالاتر است. از سوی دیگر دانشگاه «وینیپگ» با آمار تنها ۰.۲ درصد، کمترین میزان تقلب را داشت. با این حال مقامات این دانشگاه از هر گونه اظهارنظری در این زمینه خودداری کرده و به انتشار خط مشی کلی این دانشگاه در پیامی روی سایتِ خود اکتفا کرده و خاطرنشان ساختند: هر دانشجویی که خلاف مقررات دانشگاه رفتار کند تنبیه خواهد شد.

به نقل از یونیورسیتیز نیوز، مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۶ میلادی توسط «جولیا کریستنسن هوگس»، رئیس دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه «گوئلف» انجام شد، نشان می‌دهد که ۵۰ درصد از دانشجویان در تقلب دست داشته‌اند که تنها کمتر از یک درصد از آنها تنبیه شده‌اند. به گفته وی میان آنچه که دانشجویان می‌گویند، تعداد دانشجویانی که در حین ارتکاب تقلب شناسایی می‌شوند و تعداد دانشجویانی که به دلیل این تخلفات اخراج یا تنبیه می‌شوند، تناقض زیادی وجود دارد.

نظر شما