شناسهٔ خبر: 13235 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سخنرانی مهدی گلشنی درباره «توسعه علمی مطلوب در جامعه اسلامی»

مهدی گلشنی با موضوع «توسعه علمی مطلوب یک جامعه اسلامی چیست؟» در دانشگاه صنعتی شریف سخنرانی می کند.

فرهنگ امروز: مهدی گلشنی استاد فیزیک و فلسفه علم و رئیس گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف با اعلام این خبر افزود: نشست بررسی توسعه علمی مطلوب در جامعه اسلامی به همت بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شریف در سالن جابر ابن حیان این دانشگاه برگزار می شود.

به گفته رئیس گروه فلسفه  دانشگاه صنعتی شریف این سخنرانی روز دوشنبه ۱۹ اسفند ماه، ساعت ۱۴ صورت می گیرد و با پرسش و پاسخ در خصوص بحث توسعه علمی در کشورمان همراه است.

موضوع توسعه از جمله بحثهای مهمی است که در سالهای اخیر جامعه علمی، فرهنگی، اقتصادی و حتی فضای اجتماعی سیاسی ما را با خود درگیر کرده است؛ این بحث از گرانیگاههای مسئله توسعه از برون - پیشرفت درون زا است که اخیرا در فضایی فرهنگی مورد پرداخت رهبران و اندیشمندان جوامع اسلامی قرار گرفته که ارتباط تام و تمامی با مدرنیزاسیون کشورهای در حال توسعه دارد.

پیشرفت علم به عنوان محور توسعه در پارادایم مدرنیته، نیازمند واکاوی عمیق توسط اندیشمندان جامعه اسلامی است. مهدی گلشنی یکی از اندیشمندان مسلمانی است که ضمن تجربه تحصیلی و پژوهشی در غرب، سالهاست در زمینه ارتباط و نسبت میان علم و دین اندیشیده و کار کرده و در این خصوص دارای تالیفات متعددی است.

سخنرانی مهدی گلشنی با موضوع «توسعه علمی مطلوب یک جامعه اسلامی چیست؟» با حضور استادان و دانشجویان و پژوهشگران علم تجربی و علوم انسانی برگزار می شود.

نظر شما